bicyklovanie – robím to správne?

tini Jaaaj, tak toto potvrdzujem, tuhla fanatic ma riadne vytrenovane nozky.. to kopa chalanov z posilky sa moze schovat (vela ich cvici iba vrch a nohy zanedbava).. Jaj, len dufam, ze aj mne take nem narastu;) haha;) Ono vzdy treba vyuzit co je v blizkosti, ja tu mam aj kopceky, aj sa chystam na jeden taky mily, smer Makov, haha, tak to som zveedava, ci vytiahnem.. ale inak taky terenik zvlneny, co mi najviac vyhovuje, mna rovina ubija.. ale tiez sa da natrenovat, ked zas clovek zvlada km vela a da si najtazsi prevod, a proti vetru to je psycho aj dolu kopcom;)

Fanatic Zdravim,dlho som tu nebol a tak musim reagovat.
S tou vetou,ze nezalezi aky drahy bike som to myslel obrazne a je jasne,ze do hor nepojdem na bike z Lidla za 100 eury.
To,ze rovina sa s kopcom neda porovnavat je tiez jasne,ale najdite mi niekto v obci Rovinka kopec a ja ho budem bikovat 1000000 x za den.Ked som byval v Ruzomberku,bola to ina kava,tu sa mozem tocit dookola po hradzi na Dunaji a nic z toho,akurat ten vietor je hnusny.ked idem proti vetru 30 km,nech mi nikto nepovie,ze "neschudnem a nenaberiem kondicku" a tu fuka stale jednu cast cesty.Takze ja som hovoril o mojich skusenostiach a mojich moznostiach bikovania.Ked mam 200 m od byvania hradzu,nebudem sa terigat cez celu Blavu do Malych karpat.
A aby som netaral a dal aj dokaz,ze na rovine sa da dobre naslapat(ja totizto jazdim 80 percent po hradzi,cize asfaltke na horskych gumach plast 2,00,nie na cestnych – v ramci kondicky sxmurx sxmurx ),tak nech Vam Tini povie,ake mam stehna,cize kazdy druh sportu ma blahodarny vplyv a aj sa prejavy na svaloch.
sbike1! sbike1!

Lukáš Bicyklovanie po rovinke je síce pekné ale rátať z tým do chudnutia ťažko. U mňa to je nasledovné, jesť tak aby som si nepokazil žalúdok, obmedziť sladkosti a sladké vody sa dá stoothsmile stoothsmile … Všetko potom čo pri športe vypotím je len plus. A tak bicyklovaním do kopca zo mňa leje ako z konvy. A kilečká idú dole z celého tela. Nielen nohy ! ale každý človek iný, každý má iný metabolizmus… ja to mám takto a darí sa

tini inak toto je fakt, co pise itjustme, ak ide cloveku o to zvysovanie kondicky, tak tiez by som to robila tak nejak podobne. Ja som hodi pochopila, ze ide skor o relax a pohyb ako taky, bez nejakych vaznych cielov. S tymi kopcami to vidiet aj pri behu;), po rovine to ide o hodne lahsie, ale uz mierny kopcek ma vplyv aj na namahu, vydaj energie, a kondicku neposledne. Mne to aj viac vyhovuje, trening je zaujimavejsi a zmysluplnejsi, teda aj cas clovek svojim sposobom setri (to je ako s tym bicakom a kilometrami). Podla mna ale pri akomkolvek sporte, kde chce sa clovek niekam posunut, je asi najdolezitejsie zachovat pravidelnost a nemat dlhe prestavky medzi treningami. Aspont teda sa snazit pre to urobit, co sa da.

Itsjustme Pocul som a plati to snad o kazdom sporte,ze telo si zvykne na dlzku trasy a rychlost a ked sa nezvysuje dlzka,ze vraj straca bikovanie vyznam v zmysle nezvysovania kondicky,neviem,co je na tom pravdy,ale mne je malo uz aj 100 km a to bikujem par rokov.

Tu nejde tak ani o dlzku trasy ako skor o typ trasy, pokial ides viac menej rovinu mozes robit aj 500km a kondicke moc nepomozes. Preto napriklad aj zavodaci nahanaju kondicku tym ze slapu stale ten isty kopec dokola aj ked je to co ja viem 5km je bezne ze ho denne da 10x namiesto toho aby isiel 50km niekde po rovine.

Ja som zacal s bikovanim tiez kvoli chudnutiu pred par rokmi a teraz nemam problem zbehnut 100km trasu po asfaltke, peknu rovinku, ale na kondicke sa to neprejavi nijak avsak ked si dam 20km niekde do kopca po horskom terene mam hned dost, to je uz uplne o niecom inom. Samozrejme na crosse to s tym terenom netreba prehanat ale pokial ti ide o budovanie kondicky tak urcite kopce, kopce a este raz kopce. Uz po par tyzdnoch je poznat hodne velky rozdiel v kondicke, nieco co ani za rok bikovanim po rovinach nijak neovlyvnis a to ani seberychlejsim tempom, tiez som chodieval kludne 40km+

A este jedna vec,nezalezi na tom,aky mas drahy bike,ale ci je pre Teba spravna velkost a nestavenie vysky sedla.

No tu by som si dovolil nesuhlasit hlavne keby sme sa bavili o mtb a nejakom technickejsom terene ale to sme OT s;) s;)

tini ahojki hodi, vitaj v klube nadsencov pre bicak, patirm donho aj ja s;) s;) sbike1! sbike1!
Ja si myslim, ze na to nemusis ist nejak uplne vedecky, pokial teda zatial nemas v plane venovat sa tomu extra zavodne. Co sa tyka pravidelnosti, urcite je lepsie si ju striehnut, to znamena, snazit sa ti 2-3 razy do tyzdna , a dlzku a trasu riesit podla chuti, sily a casu.. Podla mna pri tomto sporte nemas co prehnat, ak sa citis dobre, a zvladas aj viac kilometrov a podobobne. Ved keby si sa nejak moc odpalil, tak to uvidis. Hlavne ze Ta to bavi a beres to ako relax a radost, tak to ma byt. sthumb1 sthumb1 Ja som isla narazovo tiez aj viac, hoci najviac zatial tak 70km, ale tiez som z toho nebola extra znicena. Ale skor planujem si naplanovat nejaku trasu aj na dlhsie, aby mi to tych 100 vyslo , uz aj jeden plan mam, tak mozno mi v lete vyjde. Ja som otvorila sezonu cyklisticku pomerne neskoro – minuly tyzden az, dala som do poriadku bicak a planujem chodit tak raz do tyzdna. nakolko mam rodinu, pracu, 2 deti, chodim 3x do tyzdna do posilky a 2x behat, tak mi to viac asi ani nevyjde. Uvidim, ako to bude. Cez prazdniny budu aj take tyzdne, ked budem mimo dosahu posilky, potom skusim zaradit aj viac bicaku. Ono je to troska casove narocnejsie ist niekam dalej, ale kolega napriklad asi tak 20km okruh vymyslel tu po okoli, tak to skusim tiez, stihat sa to da tak aj pod hodinu, takze tiez nie zla vec.. Inspiracie sa medze neikladuuuu sbike2! sbike2!

Fanatic A este jedna vec,nezalezi na tom,aky mas drahy bike,ale ci je pre Teba spravna velkost a nestavenie vysky sedla.
Samozrejme,ze tiez nebudes bikovat po horach na cestnom a po rovine a asfaltke na horskom s hrubymi gumami ako to robim ja s:-))) s:-))) s:-))) s:-))) s:-))) s:-)))

Fanatic AhojHodi,ja som na tom s Tebou v niektorych bodoch rovnako.Tiez chodim na sbike1! sbike1! sporadicky,niekedy je to aj 3,4 dni za sebou inokedy aj tyzden nie aj viac.Dovody su rozne:praca pocasie zdravotne problemy.Co sa tyka dlzky trasy,mam par okruhov,ktore tocim dookola podla casu kolko mam na bikovanie.Najkratsi okruh ma 23 km a najdlhsi zatial 114 km.Vacsinou tiez necitim unavu ani bolest svalov,ale niekedy aj hej,hlavne ked slapem dlho proti vetru.Bikujem pre radost a relax.Co som ja cital,tak bikovanie ma vela pozitivnych ucinkov:kondicka znizenie tlaku netrpia u tucnejsich ludi klby praca svalov a tym aj spotreba energie z tela aj po vykone,predpkladam,ze sa vozis von tak aj pobyt na slnku.Moja priemerna rychlost je tiez vacsinou 25 km/h ale jazdim aj useky ovela rychlejsie nad 40 km/h.Pocul som a plati to snad o kazdom sporte,ze telo si zvykne na dlzku trasy a rychlost a ked sa nezvysuje dlzka,ze vraj straca bikovanie vyznam v zmysle nezvysovania kondicky,neviem,co je na tom pravdy,ale mne je malo uz aj 100 km a to bikujem par rokov.Dalej som cital,ze je lepsie pravidelne bikovani napr 4 x do tyzdna po 30 km ako raz za tyzden 100 km,co je logicke.
Pravda je vsak taka,ze bikovanie je super a setrne kardio takze tym nic nepokazis.Asi som Ti moc nepomohol,len napisal vlastne skusennosti… sxpckx sxpckx

Hodi. Od jari som začala bicyklovať na mojom novom, ale pomerne lacnom cross bicykli (cca 200€), je to pre mňa najlepší spôsob ako sa udržať v dobrej fyzickej a psychickej pohode. Po čítaní článkov na nete som ale na pochybách, či náhodou nerobím niečo nesprávne. Ide o to, že internetové články odporúčajú bicyklovať cca 3 krát v týždni po 30-40 min. alebo 20 km. Môj tréning ale býva nepravidelne, niekedy každý deň, inokedy vynechám povedzme 4 dni (kvôli práci a pod.), pričom svoju priemernú rýchlosť postupne zvyšujem z 20 na 25km/h a dĺžku trasy taktiež z pôvodných 30km na 60 až 80km. Otázkou je, či táto záťaž pre moje doteraz veľmi necvičené telo nie je škodlivou. Svalovú únavu po výkone necítim, to skôr radosť a pocit uspokojenia z prekonaného vlastného limitu. Rada by som teda vedela riziká, ktoré ma môžu stihnúť pri takomto štýle tréningu a či by som sa radšej nemala prispôsobiť odborným článkom. Za odpoveď vopred ďakujem.

Kniha: Ako som schudol 35 kíl
Kniha: Ako dosiahnuť úspech
Kniha: Sebavedomie do vrecka

hore na stránku

tento web prevádzkuje © miro veselý

TOPlist