Jedálny lístok

tini janet, trocha prisolit mozes, ono staci fakt malo, aby to bolo OK;), je to aj vec zvyku. Hoci celozrnnu ryzu je lepsie varit bez soli, lepsie sa uvari. Ale zas chutit by Ti jedlo malo. Tuky presne take ako pises su najlepsie.

jannet keď sa tak pozerám na svoje množstvo tukov mám ich stále málo, tak som sa chcela spýtať či môžu tuky počas diéty byť hlavne obsiahnuté v orechoch, semiačkach a olivovom oleji alebo pretože väčšina ostatných jedál nie je v mojom jedáničku neobsahuje veľa tukov a tiež by som sa chcela s vami poradiť ohľadom soli, či ste ju vylúčili úplne, alebo si jedlá aj dosolíte, pretože niektoré jedlá naozaj vez soli ani nemožem dojesť, napr. ryža…… zemiaky v pohode aj cestoviny.Ja viem, že používať viac korenia, ale ja si to jedlo ináč nevychuntám a prichádza myšlienka dať si niečo čo mi bude chutit…..dakujem za vsetky odpovede

jannet No to som si aj myslela, len mala som to kúpené ešte skôr tak som nechcela mrhať:-D
a dakujem za pohotovú odpoveď

apolenka jannet: u tavených je to rovnako. Avšak z hľadiska zdravej výživy tie veľmi dobré nie sú. Je v nich veľa taviacich solí a E-čiek. Raz za čas sa dá.

jannet Mám takú otázočku, ako je to s tavenými syrmi a tukom, pretože pritých tvrdých myslím že je povolený obsah tuku do 30percent, ale u tavených je to to isté? napríklad keď má nejaký syr na 100g 16g tuku je to veľa??? nikde sa k tomu na internete neviem dopracovat sxudivx sxudivx

jannet Ďakujem, už som si aj objednala nejaké knihy a hor na do čítania:-D a študovania

tini Janett, si mlada a vysoka, kludne teda fakt ten prijem mozes mat aj 7500 hadam, aj viac, uvidis. Ak si doteraz jedla nejak strasne malo, tak navysuj postupne. Inak aj ludia co maju viac kil tak maju vacsiu spotrebu energie.. Takze sa neboj. to sa Tiez neda opovedat, co sa pises, ze co je lepsie;))) Mrkni si tie clanky o chudnuti, a o zdravej strave, treba Ti mozno trosicka pochopit, ktore latky telo potrebuje, a naco, kvoli comu, a ako to spracovava. Zakladny princip je skor to, ze doobeda treba mat sacharidov viac ako poobede a s bielkovinami je to naopak. Ale uplne uprednostnovat netreba nic. je dolezite mat stravu vyvazenu – aj ten pomer B S T. Vsetkeho privela skodi, najlepsie je mat kazdeho tak akurat.. precitaj si clanky, je tam aj o racionalnej strave cela kapitola. A v tej mirovej knihe tiez.

apolenka Nia: bingo sthumb3 sthumb3 , dík za opravu.

jannet No to máš naozaj pravdu s tým, že niekedy je lepšie začať vyššie a potom uberať, u mňa osobne by to bolo asi najlepšie, pretože ja mám sklony prestať jesť a toho sa bojím a spomínaný joj efekt sa potom dostaví veľmi rýchlo a kedže mám po všetkých diétach dosť spomalený metabolizmus tak asi ostanem na tých 6500-7000, no neviem ako by si mi poradila, mám 20 rokov, 180cm a 90kg, pohyb mám 2x do týždňa plávanie a raz aerobik a taktiež denne chodím minimálne hodinu peši….do školy:-D
Ešte som sa chcela opytať čo sa týka tých sacharidov a bielkovín, keď si zostavujem jedálniček čo je vo všeobecnosti lepšie mať viac, keď na to príde…B alebo S????

tini janet, ja sa pripajam k apolenke, co pise.. Akurat by som poopravila Tvoje slova, ze su bielkoviny najpodstatnejsie, to je dost tazko takto povedat, takisto dolezite je jest aj pomale sachace a dokonca aj tuky (hlavne rastlinne panenske). Ci je 6500 malo alebo dost, to je tazko obecne povedat, pre niekoho to malo moze byt, zavisi od vahy, veku, cinnosti.. Treba vediet, ze priemerny bazalny metabolizmus priemernej zeny je okolo 6700 tusim.. poden by sa moc podliezat nemalo.. Dalsia hranicna hodnota je 5500, co je este objem stravy vhodnej na chudnutie z hladiska zdravia – teda doplnanaia zivin potrebnych, mineralov a vitaminov, ale treba dobre vyskladat stravu, ked jej je tak malo, aby tam tie ziviny ozaj boli. neviem, co Ti vyhodila na chudnutie kalkulacka, tych 6500 urcite zas nie je daky extrem. Ak sa vsak clovek hybe, moze byt aj vyssi. Kludne aj 8000, je tu viacero bab na fore, ktore chudnu na takomto prijme. Ja si osobne myslim, ze je rozumnejsie zacat to skusat skor na vyssom prijme, clovek ma vzdy prilezitost ubrat. Ak sa zacne moc nizko, uberat neni z coho a chudnutie nemusi celkom fungovat. Zavisi aj od toho, ako si sa stravovala predtym.. Tam je kopa faktorov, takze je dost tazke na taku otazku nejak jednoznacne odpovedat, je to skor o tom, ze si tu odpoved musi clovek nasit na svoje podmienky.

Nia Apolenka, prepáč, že Ti do toho skáčem, ale asi si chcela napísať;
jannet: …Ak by si to mala málo sladké, čo niekomu nechutí, tak kľudne lyžičku jogurtu medu…
Aby nedošlo k nedorozumeniu.

Inak Jannet, vítam Ťa medzi nami.
Baby povedali, poradili. Nemám moc času nakúkať do tém, ale poradím Ti preštudovať si články v zelenom políčku, to je totiž základ + omrkni aj iné témy. Nájdi si jedálničky a prípadne pre začiatok čosi odkukaj.
Držim palce!

apolenka jannet: ovocné jogurtu nejedz. Kúp si biely a do neho pridaj ovocie. V ovocných je veľa sacharidov a ešte aj všelijaké E-ka. Miešaj si ovsené vločky /40 g/, k tomu biely jogurt a do toho ovocie – 1 ks. Ak by si to mala málo sladké, čo niekomu nechutí, tak kľudne lyžičku jogurtu. Na obed si daj 100-120 g uvarenej celozrnnej ryže, celozrnných cestovín, zemiakov. Zemiaky majú váhu skoro nemennú za surového i vareného stavu. Ale ryža a cestoviny po uvarení skoro strojnásobia objem. Bielkoviny sú pri chudnutí podstatné. Svaly totiž potrebujú bielkoviny na chudnutie. Tým zabezpečíš, že ti neubudne svalovej hmoty pri chudnutí a zároveň telo vydá na ich spálenie viac energie.

jannet Takže keď tomu správne rozumiem najdôležitejšie sú práve bielkoviny pri diéte…nechcem vyzerat že je to pre mna nové, ale natrafila som už na toľko milných informácii, že fakt som už nevedela..ale som rada, že už viem.
Ešte som sa chcela spýtať ohľadom tých jogurtov, keď nie nízkotutčné, tak napríkald tie ovocné čo má Klasik, dúfam že poznáte, či tie môžu byť… a taktiež keď mám na obed zemiaky alebo ryžu tak neviem koľko je maximum množstvo, lebo tam som bola prekvapená, že 200g zemiakov je veľa, no proste či je tam nejaká hranica. A taktiež mysíte, že tých 6000-6500 je ok??? nie je to veľa alebo málo???? ďakujem za každú odpoveď

tini janet, to bol asi daky dobry duch;)), inak cudne, ze tam nepise jeho meno;)) tipujem na apolenku;)) Inak ozaj je velmi dolezite papat, aj pri chudnuti, aj ked to znie ako paradox, a dostatocne.. drzim ti palce nech sa Ti dari…

jannet Neviem ktorý dobrodinec mi takto poradil, ale veľmi pekne ďakujem, naozaj mi to pomohlo,pretože nechcem opať jesť malo a zle lebo slovo joj efekt len pri jeho vyslovení mi naháňa hrôzu. Takže ešte raz vďaka, pokúsim sa to zmeniť a určite sa ešte s jedálničkom budem ozývať lebo si v tom nie som veľmi istá.

jannet janet: neviem, kde si čítala zloženie B-S-T, ale pri chudnutí je to vždy B 100 g, T – 40-60 g a ostatné tvoria sacharidy. A teraz:
Raňajky
Banán 100 g 398,00 kJ - banán pri chudnutí nie, daj iné ovocko
Biely so zníž. obsahom tuku (Kapucín) 150 g 420,00 kJ – vôbec nie nízkotučné, ale aspoň 3 % tuku. Nízkotučné majú veľa sacharidov, takže si nepomôžeš.
Ovsené vločky 8 g 117,68 kJ - toto je pre vrabca??? treba 40 g
Vlašské orechy 10 g 282,20kj – OK
Desiata
Flora Light 5 g 74,00 kJ
Chlieb toastový tmavý 40 g 472,80 kJ
Saláma hydinová 10 g 152,80 kJ
Tuniak 10 g 94,60 kJ
Uhorky šalátové 30 g 20,10 kJ
- tu máš veľmi málo bielkovín, hydinovú radšej šunku – 40 g, alebo potom toho tuniaka nejakých 80 g
Obed
Acidofilné mlieko 1,0 % (Rajo) 30 g 51,00 kJ
Kapusta čínska 50 g 29,50 kJ
Uhorky šalátové 100 g 67,00 kJ
Vajce 70 g 266,70 kJ
Zemiaky neskoré 200 g 662,00 kJ – zemiakov max. 120 g
- zase málo bielkovín, ak vajcia, tak 2
Olovrant
Acidofilné mlieko 1,0 % (Rajo) 200 g 340,00 kJ
Chlieb toastový tmavý 25 g 295,50 kJ
Pomaranče 140 g 275,80 kJ - ovocie poobede len ak cvičíš, inak potom zeleninu
Večera
Karfiol 50 g 60,00 kJ
Ryža natural 80 g 1 127,20 kJ – toto je veľmi veľa, ale ak bola uvarená, tak OK. Lenže vtedy sa uvádza množstvo surovej. To dostaneš vydelením 3.
Sójové plátky Bona Vita 50 g 589,50 kJ – chýba ti ešte nejakých 100 g zeleniny. KJ B S T
Celkom 5 796,38 kJ 61,53 g 203,07 g 26,66 g
- takže komentár už máš. Keďže si sa určite sekla v ryži na večeru, tak to vyjde ešte menej. Bielkovín máš veľmi málo, tukov tiež, sacharidov veľmi veľa. Ak nemáš odkiaľ mať mäso, tak skús teraz viac vajec, syra, tuniaka, tvarohu, fazule, karfiol je tiež dobrý na bielkoviny…popozeraj energetické tabuľky potravín aby si sa dostala do obrazu. Máš aj veľmi máličko tukov. Ak ich nebudeš mať dosť, tak telo bude chudnúť zo svalov a nie tukov. Tie nájdeš veľmi dobré v orieškoch, semiačkach, oliv. oleji.