pre zaciatocnikov – co je najdolezitejsie?

rozalka Čauko, presne to čo ste popísali, tým som prešla aj ja. Rada by som ešte pridala, že je potrebné obrniť sa trpezlivosťou, hlavne u tých ktorí majú na rováši veľa kíl. A so štipkou humoru, to pôjde úplne super. Mňa napríklad veľmi motivuje návšteva fóra, zdielanie spoločných problémov. To, že to toľkí zvládli predomnou, dodáva silu aj mne, a pokračujem veselo ďalej. No teraz síce nepokračujem, pretože stojím, ale veď ono sa to pohne. papa Nech Ti ti ubúda

amarie ano vranka, ale ty si rozumna vela ludi nieco zmeni, vyberie si selektivne zopar veci (vacsinou menej podstatnych), ktore dodrziava a ked po tyzdni neschudne aspon kilo, tak vyhlasi, ze to nefunguje a pusti sa do 90dnovky alebo vyjedania chladnicky nastastie sa ale asi viac ludi aspon zdoveri na fore a dostanu rady, co zlepsit.

vranka Ahoj, k tej počiatočnej demotivácii: keď človek s niečím takýmto (ako aj nejakou zááázračnou diétou ) začína, má veľké oči. Váhu doma nemám, tak sa vážim len príležitostne na návšteve našich, raz doobeda, raz poobede – takže nič objektívne, ale pás som si merala každý deň, s minimálnymi rozdielmi, niekedy aj pribudlo…však to určite poznáte: pohár vody, žiadna návšteva WC…tiež som si myslela, že to asi neúčinkuje, ale napriek tomu, že sa týmto neriadim dlho, cítim sa oveľa lepšie, aj pri pohľade do zrkadla mám lepší pocit (možno len psychika, neviem).
Odbočila som, ale chcela som tým povedať, že ručička na váhe nie je možno najlepší ukazovateľ, stojí to za ten dobrý pocit, že pre seba niečo robíme s s .
Dôležité je vydržať, ono sa to poddá (dúfam )

amarie normalne by som napisala, ze:
1. pitny rezim (aspon 2l vody denne)
2. jedenie kazde 3-4 hodiny
3. zeleninka pred kazdym jedlom (aspon jeden cely kus niecoho)

…takyto rezim jednoznacne znamena zdravsie stravovanie, ale nemusi nutne viest k znizeniu vahy, co moze vela zaciatocnikov demotivovat… takze pre tych, co chcu cim skor vidiet vysledky:
1. pitny rezim (aspon 2l vody denne)
2. vypocitat odporucany prijem pre chudnutie na bmi kalkulacke (treba uviest vsetky udaje) a potraviny si nahadzovat do kalkulacky kilojoulov (napr. tejto) – nech to aspon priblizne sedi
3. snazit sa jest cim castejsie nech sa to dostane aspon (to je minimum!) na 4-5 jedal denne a v ziadnom pripade nevynechavat ranajky

a ak je ten clovek ochotny zapracovat aj 4. bod, tak by som tam vsunula tu zeleninku

sponkamonka Naozaj baby mate pravdu. Ja som tu tiez nova t.j. posledne 3tyzdne sa stravujem tymto sposobom. Najprv som citala hlavne forum, skusene baby poradia a vela krat tie nove zadali presne taku otazku, ktora ma zaujimala. No a 26.4 som zacala si pisat,vazit,pocitat vsetko co zjem a budicek mi zvoni kazdu hod. aby som vypila ten pohar vody. Ano trochu to vyzeralo komplikovane ale teraz sa cudujem, ze to ide lavou zadnou a vysledky su vidiet. Asi na zaciatok naozaj staci pit a jest pravidelne v mensich porciach t.j. cca 100-150 gr prilohy a tak isto hlavneho jedla plus veeellllle zeleninky. Az teraz si uvedomujem kolko KJ ma nejaka sladkost, ci zakusok ktory upeciem detom a muzovi. Prve dni ma velmi nelakali ale teraz na nich pozeram alebo oni na mna a v kuse sa hypnotizujeme. Ale verim si, ze to vydrzim. takze vela zdaru vsetkym zaciatocnikom. STOJI TO ZATO…..

rozalka Zuzulka, úplne sa s Tebou vo všetkom zhodnem, práve dnes mi kolegyne povedali, že som bola pred začiatkom nového režimu akoby opuchnutá. Pravidlne pijem tekutiny a jem každé tri hodiny, zdravé veci so zeleninou. A funguje to a zaberá, váha ide pomaly dolu. Pred tým som bývala malátna, mávala som závate, to prešlo. Mala som opuchnuté prsty na rukách a členky, to sa zmiernilo a skoro úpne vymyzlo. Cítim sa úplne inak, lepšie. Ďakujem za správu, akoby som čítala svoje slová.
papa

zuzulca ja si myslim ze najzakladnejsi prvy bod je voda.. kazda jedna bunka v ludskom tele aby spravne fungovala potrebuje vodu a pokial jej telu nedodame dostatok ani ho nehne zbavovat sa tuku..a bodom cislo dva je pravidelnost..aby telo pochopilo, ze sa nemusi strachovat a ukladat tukove zasoby lebo energia je mu dodavana pravidelne..a tretim je revizia chladnicky a spajze..cize ak ta prilis vela zmien a pravidiel naraz odradza zacala by som tym ze by som si zacala prve 3 tyzdne davat pozor na vodu, casove odstupy od jednotlivych jedal a doplnila by som domace potravinove zasoby o zdrave suroviny.. a popritom by som vela studovala aby som si bola schopna po tych troch tyzdnoch sama zostrojit vyvazeny jedalnicek

chilli tini, dakujem za tabulku, tato ma fakt uplne ine hodnoty sxudivx sxudivx ale myslim ze realnejsie.

tini chilli, mne sa ta tabulka na sportujeme zdala daka divna. Ale podla mna taku fakt podrobnu najdes tu: omrkni.. m http://www.montignac.com/de/ig_tableau.php?list=tab m JE TO AJ v roznych reciach.

chilli a vedeli by ste mi poradit ohladne glykemickeho indexu?
na glycemicindex.com som nasla tabulku, ze nizky GI je do 55, vysoky nad 70, neviem sa tam vsak vo vyhladavani dopatrat ku zakladnym surovinam, najde mi to vzdy iba hotove jedla.
pozerala som si preto hodnoty z tejto tabulky m http://www.sportujeme.sk/view.php?cislo … 2000120101 m a m http://www.sportujeme.sk/view.php?cislo … 2000120801 m a vychadza to trochu divne (beriem hodnoty pre glukozu, kt. beru aj na gi.com) – ovocie tam ma vseobecne dost malo, okolo 30-40, pritom z toho ako sa tu pise o ovoci som mala pocit ze to bude takmer 100. zeleniny su uvedene len 3 druhy ale ma takmer 50, teda uz v podstate hranica nizkeho a stredneho GI. taka Nutella ci cokolada ma podla tej tabulky nizsie hodnoty ako zelenina?! Celkovo je tam velmi malo veci, ktore maju GI nad 70. Puding, ktory ma Miro v clanku o GI ako predstavitela vysokeho GI, ma 44. Tak celkovo mi to nesedi ku predstave ktoru som ziskala z Mirovho clanku, mohli by ste mi prosim povedat kde je chyba?

jaro tu zeleninu je lepsie do seba tlacit na zaciatku jedla, nech to ma lepsi ucinok. A dost mi pomaha citanie etikiet na vyrobkoch. Viem totiz (hore z BMI tabulky), kolko by mal byt priblizne moj denny prijem.. A ked tak citam, napriklad na pizze, kolko je tam kJ, hned ma prejde chut a ide naspat do regala .
Inac, miro zhrnul zasady zdraveho chudnutia do jednej vety, len si treba preluskat lepsie hore zelene clanocky o chudnuti .

MisiatkoSliviatko A ja by som pridala papat veeela zeleninky-pri kazdom jedle
pre odvaznejsich si zacat pocitat kalorie v papu kalkulacke

rozalka Milá chili, ja som tu tiež začiatočníčka. Začala som s troma vecami, jesť každé 3 hodiny, piť každú hodinu 2dcl vody, a navštevovať forum. Na začiatok mi to stačilo, váha za necelé 4 týždne 5kg dolu. s s
Hľadala som a stále hľadám podporu u mojej rodinky spoluchudnúcich, sú tam výborné dievčatá a chalani, sxconx sxconx podporia, poradia.
Postupne som začala vyhľadávať jedálničky a kombinovať, nie je to nič ťažké a zložité.
Drž sa, ak sa Ti bude dať ozvi sa mi do témy, papa moja milá

chilli na Mirovych (aj inych) strankach sa da najst kopa uzitocnych informacii, co vsetko treba robit, aby bola strava (a chudnutie) zdrave – spravny energ.prijem, pravidelne jedenie, zelenina, pitny rezim, vhodne zlozenie stravy, rozlozenie jednotlivych zloziek pocas dna, sport, solenie, glykemicky index… Je toho fakt vela a clovek ktory chce zacat takto fungovat, moze byt dost zmateny – cim zacat? Alebo dopadne ako ja pred niekolkymi mesiacmi, ked som sa tak strasne snazila dodrziavat vsetko naraz, az ma nakoniec nebavilo dodrziavat nic. A tak ma napadlo (lebo sama neviem) sa spytat skusenejsich – keby bol niekto s klasickym zivotnym stylom ochotny zmenit vo svojom zivote napr. 2-3 veci za mesiac, ale nie viac – co by ste odporucili, cim zacat, co staci az neskor, aby bola sanca ze uz od zaciatku budu vysledky, a clovek sa neznechuti prilisnou zmenou? Dakujem za vsetky nazory, verim ze pomozu aj inym zaciatocnikom