Nevládzem už
michallaj http://lh5.ggpht.com/_N0G_73xKgV8/SUziF9P1xII/AAAAAAAACIY/sXAe8Jjev68/vesele%20vianoce.jpg
betina1984 lulu, ja som po pôrode a keď som bola tehotná, popraskala mi úplne celá koža na bruchu. Nie je to vôbec pekné, koža mi stále trochu vysí, ale čo narobím? Tvoje kamošky majú možno lepšiu elasticitu pokožky. Ja ju nemám bohvie akú, preto mám aj viditeľnejšie strie a tiež mám celulitídu. Ale pravdupovediac, do leta, keď budem na tých 58 kg… s:-) s:-) , sa veru nebudem hanbiť obliecť do plaviek, aj keď možno do jednodielnych. Uvidím ako bude vyzerať brucho, ale trúfam si aj na dvojdielne. Je mi to jedno, nech ľudia čumia…
lulu Noo, to je zložitejšie s mojou postavou.
ja mám problém hlavne v oblasti nôh a zadku. Ale čo ma trápi ešte viac- to čo, je pod šatami.
Mám celulitídu a kožu roztiahnutú ako stará žena. Skrátka nechápem ako, prečo..ale ja aj keby sa mi podarilo schudnúť, tak asi nemám šancu sa niekedy obliecť do plaviek, pretože by mi určite zostalo veľa ovisnutej kože.
Mám kamošky, čo sú pri sebe, ale kožu majú pritom pevnú a pružnú, aj keď majú veľa tuku.
Ale ja to mám naozaj veľmi kriticky rozložené, roztiahnuté, nepekné, z toho mám potom komplexy…viem, že čiastočne by sa to malo dať upraviť pohybom…ale úplne nieje šanca, aby som mala pekne vyzerajúcu postavu…
No a inak stále som sa nenakopla…momentálne mám príšerný režim, napríklad dnes som šla spať až ráno o piatej, lebo som sa učila, spala som len tri hodiny…aa proste nepravidelná strava, na intráku som bola, spravila som skúšku, tak som si dopriala pizzu, potom keksíky ku kávičke…a tak podobne. Momentálne to ide so mnou veľmi biedne …neviem s nakopnúť, čakám na impulz…
betina1984 lulu, mne sa nezdá tvoja váha k výške až taká hrozná. Ja som sa vydávala, keď som mala 73 kg a až tak hrozne som nevyzerala. Ja tiež som držala celý život diéty, ale vždy prišiel ujo jojo… Tak teraz skúšam toto zdravá chudnutie a dúfam, že ujo jojo nepríde, lebo potom by mi to bolo aj ľúto rozlúčiť sa s takouto postavou, ktorú som pracne nadobudla. Takže posielam veľký kopanec… s:-) s:-)
lulu Ku rýchlemu mínusku gratulujem:) to už si od júla parádne schudla veru, super ti to ide. A je super, že aj keď porušíš na chvíľu, tak sa zase naštartuješ a pokračuješ.
Kiež by to aj mne tak šlo..
S tou váhou- ja som tiež môj cieľ videla na váhe tak asi pred 6 rokmi…ale možno aj viac…a pravdu povediac, s tými kilami navyše sa mi nikdy nežilo dobre. Ani teraz nie, ale už aspoň nemám komplexy, alebo ich úspešne potláčam? Keď som bola mladšia tak som tie svoje tučné stehná a zadok veľmi ťažko znášala…to bol horor po ulici ísť.
ja som ale dneska zase žrala, neviem prečo, či nervy mám zo skúšky alebo čo. Som si sadla k raňajkám so skriptami, namiesto jedného chlebíka boli dva a potom ešte aj dajaká čokoláda. A už sa to celý deň so mnou viezlo.
kedy sa mi to podarí? Však celý život doterajší chudnem…diéty, hladovky, oddelená strava….a potom zase obdobia prejedania…
Ale mne sa to musí podariť! Ako sa mám nakopnúť? aaaah…už nechcem žiť s tučnými stehnami a veľkým zadkom, pomoooc.
betina1984 lulu, už je dole… s:-) s:-) . Mám zhruba takú váhu ako pred 4,5 rokom… ALe môj cieľ je iný. Taká váha, čo mám v podpise ako cieľovú, som mala naposledy v 5. ročníku na ZŠ…
lulu Ja som sa radšej ani na váhu nepostavila, to plusko by tam bolo určite.
Ale dneska už som konečne naštartovaná, takže tiež očakávam mínus. Do konca roka aspoň 2 kg.
Držím ti palčeky, to plus na váhe dáš zase raz dva dole
betina1984 lulu, ako som predpoklada, po štyroch dňoch žrania tam bolo plus, ale nie až také strašné. Do budúceho týždňa pôjde dole… a dúfam, že tam už bude 65…
lulu joj vďaka betina,
no dneska je to tiež môj štvrtý deň. Ráno som ešte bola naštartovaná, ale na desiatu už som sladkosti papkala…neviem ako sa naštartovať, nakopnúť. Dúfam, že zajtra už to bude OK.
aj tebe držím palce
Budem si asi pred spaním ten svoj cieľ predstavovať, nech som už zajtra plná odhodlania a chuti do chudnutia
betina1984 lulu, mám podobný problém. Bolo Mikuláša a ja som sa 4 dni nezastavila v žraní nezdravých vecí, ale tak mi treba. Treba sa len nakopnúť, zaprieť a myslieť na cieľ… s:-) s:-) . Už mi doma nadávajú, že aby som láskavo prestala, že už mám tvar chudú ako smrtka, ale práve to mi dodáva silu ísť ďalej…
lulu aaaah, tak už zase som chytila pažravku. Na intráku, kde inde, rozlúčkový večierok sme mali…tak ja len toľko, že idem na to znova. Prosím držte mi palčeky, neviem ako to teraz zvládať budem, ťažká skúška ma čaká a okrem toho ešte brigádujem a dobrovoľničím. Viem, že som si toho naložila, ale baví ma to, takže meniť na tom nechcem nič. Ibaže tu je ten problém- že zase nepravidelne jem, a potom keď prídem na intrák až večer tak sa napráskam.
Asi potrebujem nejaký nový impulz, momentálne stagnujem
Čo so mnou? poraďte mi prosím..
betina1984 lulu, ovocie a oriešky vôbec nie. Zapríčiňujú ukladanie tuku… Radšej daj doobeda ovocie a poobede orechy…
lulu Ej, no nechcem vám tu nejako skákať do vašej debaty, Kapsch, len avizujem, že ešte dneska som z toho pomela kúsok jedla a furt to bolo skoro ako čerstvé
a ešte som sa chcela spýtať, ako to je s tou kombináciou tukov a cukrov, bo som sa pristihla, že papkám jogurt+ ovocie+ oriešky. To nieje vhodná kombinácia? Môže to byť príčina toho, že akosi nebadám úbytok?
Kapsch ytak: ja mam z mojho tatka niekedy pocit, ze je uplne nesvojpravny. sak umelec… keby nebolo mamky, ktora zaraba, vybavuje dane, poistky, dovolenky, tak uz sme davno pod mostom alebo sedime za danove uniky. mojho tatka totiz obleje pot ked dostane postu. zdrazu nevie, ci je to preplatok, nedoplatok, alebo co… skratka do tohto sveta vobec nepasuje…
a k tomu vsetkemu este ta jeho povaha… a ja som uz dospela do dusevneho rozpolozenia, ze mu oplacam rovnako. na blbu otazku blba odpoved. na protivnu poznamku minimalne rovnako protivna. takze my sme schopni sa pohadat aj o pocasi, case, skratka o comkolvek. a ak si mysli, ze ma prekrici, tak je na omyle. mna to k tomu vsetkemu este aj celkom bavi, lebo mu oplacam aj za mamku, ktora je tak psychicky unavena, ze nema energiu sa s nim hadat.
takze domaci kurz prace s pc mojho tatka by sposobil kompletny a definitivny rozvrat rodiny…
Ytak moj tatik je tiez samonasieraci a tiez vybuchuje, ja mu zase vybuchnem naspat, mi sme totiz uplne rovnake povahy, vyzeram ako moja mama a povahu mam po otcovi (nikto by sa netrufal netvrdit ze niesom dieta svojich rodicov:D) zase ale nehneva sa ked sa pohadrkujeme ale ked som mu vysvetlovala homebanking tak si zobral zositik a usilovne zapisoval obkresloval a vyfarboval
Kapsch no len moj tata je uplne v tomto mimo. nevie ani co je delete, proste nic.
ja som naucila robit s pc svojho dedka, ale s nim to bolo lahke. zobral si zosit, robil si poznamky, co som mu vravela. vysvetlila som mu to za vikend na priklade jeho pracovneho stola (pracovna plocha, suplicky-zlozky, dokumenty-zosity, atd) a vsetko pochopil. a to mal vtedy uz vyse 70! ale mal elektrotechniku a boil to typicky drocikar, takze technicke veci mu neboli cudzie.
ale na otca si v zaujme nasho dalsieho spolocneho spoluzitia v jednom byte netrufam. on je samonasieraci a rychlo startujuci typ cloveka, takze to by skoncilo velmi rychlo. tam nech sa s nim na kurze potrapia profesionali. po nich nebude kricat a aby sa nehanbil medzi tymi dochodcami, bude sa aj nalezile snazit.
a potom mu snad uz s mamkou nebudeme musiet prepisovat pracu do pocitaca. pre nas je to absolutna strata casu a on este kazdu chvilu kritizuje preklepy. ale dost bolo…
Ytak Kapsch: moj tatik sa dokonca pred par mesiacmi dal nahovorit na ICQ a dokonca celkom komunikuje ono je to skor o tom kam az siaha laska k detom moj brat je na cestach na kontajnerovej lodi po juznej amerike a pacifiku a ked s nim chce komunikovat musi datlovat na ICQ a on chce komunikovat
apolenka Kapsch: vieš ono je to ťažké, keď nie je nútený robiť na PC. Ja som bola po materskej hodená "do vody" a "musela som plávať". Moje prvé začiatky na PC boli dosť kruté. Vymazala som si niekoľkotýždňovú prácu. Takže poučení som mala na sebe dosť. A s mobilmi tiež nerada robím. Zvyk je zvyk. Ale s tvojou pomocou to určite zvládne.
Kapsch apolenka: no na tom starom sa chystam ucit tatu na pc. lebo on je uplny technicky antitalent. po 5-ich rokoch hadok a vysvetlovania vie konecne precitat sms. napisat samozrejme nie! preto je uplne nemozne mu vymenit mobil. uz 6 rokov ma rovnaku tehlu nokiu… takze mu chcem k vianociam kupit kurz prace s pc pre seniorov, nech sa tam medzi nimi nehanbi (ma len 58). tak snad sa tam nieco nauci…
apolenka Kapsch: jasné, výkon je dosť podstatný. Teraz máme nový PC a to sa nedá porovnať s tým predtým. Ale je pravda, že decká mali v ňom narvané čo sa dalo. Teraz na tomto robí len muž a ja.
Kapsch apolenka: no ide o to, ake je vykonne a kolko je napojenych ludi… akoze keby som bola na intraku, tak na laptop nedam dopustit… sak aj teraz z neho pisem. lebo doma mame okrem toho taku 12-rocnu sunku, co nema ani USB, nieto este mozno napojenia na internet…
apolenka Kapsch: on wifičko využíva aj v škole. Neviem síce ako mu ide, ale ide.
Kapsch apolenka: nj, ja sa len smejem, ako som za maturitu chcela laptop, ze ho budem nosit na prednasky do skoly. hehe, mala som ho tam asi dvakrat. ked som zistila, aky je strasne tazky, a ze sa mi s nim nechce tahat, tak pekne troni u mna na stole a do trnavy viac nepachol. este tak pred rokom-dvomi by sa to oplatilo kvoli wifi-netu, ale teraz uz je na tom napojenych tolko ludi, ze to ide jak v lete na saniach.
ale ked sa tak zamyslim, ake tazke teraz nosim kabele s jedlom, tak by som si uz mozno aj zvykla… hehe…
apolenka Kapsch: on ho nosí v batohu na chrbte, takže je maskovaný . Predtým to nosieval v originál taške na notebook, tak bol skôr odhaliteľný . Ale vieš, pre študenta informatiky je to ako tvoj pozn. zošiť
Kapsch apolenka: jaj, tak to neviem. tu byvaju len baby (volaju to lesbos), hehe… je to za maxom, v podstate nie ďaleko od centra na prednadrazi.
no a fuha, s notebookom takto? ja uz sa bojim aj cez den. lebo minuly rok rovno pred tym stredoskolskym intrakom chcel nejaky typek na poludnie ukradnut babe notebook. boli na neho ale tri, tak ho poriadne zbili taskami a usli donutra… uz aby som zacala trenovat nejake karate…
apolenka Kapsch: však tá ubytovňa je tuším aj urobená zo stredoškolského intráku. Je to niekde za mestom? Minulý rok keď chodieval na intrák v nedeľu, tak bus nechodil a on pekne pešobusom s notebookom v batohu pekne šlapal až tam.
Kapsch apolenka: no u nas je s intrakmi strasny problem. vsetci su vacsinou po privatoch alebo stredoskolskych intrakoch… je to des…
ja som stastna, ze kazdy den mozem spat vo svojej posteli
apolenka Kapsch: no náš lajdáčik sa spamätal neskoro, že by bolo treba aj intrák. Lebo každý rok musí žiadať. Minulý rok načas býval na nejakej ubytovni a potom prešiel na intrák. a tento rok ak potrebuje prespať, tak prespí na tej ubytovni.
Kapsch apolenka: jaj, tak to je dost daleko. ale u nas taki intrak ani nedostavali. len vychodniari…
nie, ja som na trnavskej…
ja som tiez rada, ze mam len tri dni, vlastne dva a pol. aspon mam cas na robotu… hehe, len neviem, kedy budem mat cas na seba. asi na dochodku…
apolenka Kapsch: ja viem, že dochádzaš. Len on to má okolo 200 km /podľa toho, ako ide bus/ . A chodíš na UCM, alebo na tú druhú? On si dal tak prednášky, aby chodil čo najmenej. Takže väčšinou Po,Št,Pi. Niekedy ani to.
Kapsch apolenka: no sak aj ja chodim kazdy den (teraz okrem stredy a piatka) hore-dole. ale mam aj nejake diery, takze okrem obeda to vyuzivam na nakupy. oproti bratislave je to totiz nakupne eldorado.
otec vravel, ze im da do obchodu moju fotku s tym, ze som kleptomanka, aby ma tam nepustali…
no ale co uz, ked mame take nemozne priestory, ze sa ani ucit nie je kde, tak treba tu dve-tam styri hodiny volna nejako vyuzit…
apolenka Kapsch: áno, už som čítala, ako vy trávite Vianoce. No do Trnavy chodí aj môj syn do školy. Ale on len ráno pricestuje a po prednáške maká späť. Málokedy sa mu zadarí tam byť aj cez noc. To musí mať skoro ráno prednášku. čo rok, to je vyčúranejší a lenivejší. Však pri frajerke je lepšie, ako na intráku, nie?
Kapsch apolenka:
no vo viedni na trhoch je nadherne. ta atmosfera sa s bratislavskymi neda porovnat. tam su len same stanky s jedlom, potom s takymi vecami, co normalne kupis v obchode a len vyslovene par je tych "echtovnych" supoliarskych, drevorezbarskych, vcelarskych a tak.
my chodime do viedne hlavne kvoli atmosfere, pecenym zemiakom, gastanom a varenemu vinku. a inak len tak okukovat. jasne, darceky su tam ovela drahsie. take sviecky a hluposticky kupim radsej v obchode "vsetko za 39" – esteze chodim do skoly v trnave, tam ich je kopec. kazdy tyzden spravim kontrolu a vsetkych ich presnorim a som zasobena hlupostami na meniny/narodeniny/sviatky na dva roky dopredu
hehe, nooo, 19-teho, to my mame stedry vecer vtedy, hehe. lebo 20-teho tatko vecer hra a 21.odchadzame do tatier. a domace vianoce si nemozme nechat ujst…
apolenka Kapsch: dobre, tak nie si lakomec. Odvolávam . Inak naša mladá bola na trhoch včera. Ale zdalo sa jej všetko dosť drahé. Priniesla nám s mužom sviečku, zaliatu vo vysokol vínovom pohári a vo vnútri bola ešte malá vianočná guľa – čo sa dáva na stromček. Je to krásne. Ale keďže do Viedne chodievaš, tak určite vieš. Mladý zase chce ísť ale až 19.-teho. Bol minulý rok s priateľkou a veľmi sa im páčilo.
Kapsch apolenka: hehe, nieee – ja nie som lakomec, ale mamka ovocko moc nema rada (len marhule a jahody – tych sa vie obzrat) a tatko ma slaby diabetes, takze s ovocim musi opatrne (len tie kyslesie – grep, kiwi, …). takze sa moc nemam s kym delit.
ale prave teraz spraskavam svoj oblubeny zimny ovocny salat (polka maleho banana, pol kiwi, pol mandarinka, pol grep, 5 bobuliek hrozna, ananas este pozicne caka v mrazaku – dokopy 150-200g, zaliat bielou aktiviou). mnaaam! sranda, v lete mi tieto umele ovocia ani na chut nezidu (sak je zalaha sezonneho), v zime by som samotne kiwi tiez moc nejedla, ale takto dokopy je to bohovske! obcas si do toho prihodim este troska tvarohu… odporucam vyskusat! genialne to na dve hodiny (akurat do obeda) zasyti a zyplni zaludok, a potom z minuty na minutu je clovek hladny akurat na obed).
hm, a to pomelo mozno vyskusam. mozno je to dobre aj na tortu namiesto ananasa a banana…
apolenka lulu: asi bolo dobre odležané a rozložil sa v ňom cukor. Lebo zber mali tuším už pred mesiacom. Ale aspoň bolo chutnejšie.
lulu apolenka, no teda to pomelo, čo som včera zožrala bolo dosť sladké..ešte sladšie ako mandarinka sa mi zdalo.
kapsch, no ono chuťovo je to dobré. Veľké to je, ale myslím, že to až tak nevadí, lebo to má nejakú trvanlivosť aj po načatí.
ono to má vlastne mesiačiky, teda skôr mesiace ako aj pomaranč, len teda tú šupku dávaš dole aj z toho mesiačika, lebo je hrubšia, tvrdšia, nemá chuť. papá sa vlastne čisto len tá dužina, no a výhodu to má tú, že v tej šupke to má trvanlivosť, dáš do chladničky a mysím, že aj také dva tri dni to vydrží, možno aj dlhšie. My sme s mamou polovicu zjedli včera a dnes na raňajky som tiež zjedla jeden mesiac, zajtra to bude ešte tiež určite konzumovateľné. Ono tá šupka tomu dáva trvanlivosť. Takže podľa mňa tie tri dni určite, či dlhšie neviem, netestovala som.
apolenka Kapsch: ty lakomec….. sa podelíš, nééééé???? Ale pozri pomery. Však ho môžeš kľudne spráskať sama a budeš najedená až ti bude zle z neho. Takže na polovicu kľudne. 2 dni vydrží. Tá šupa na ňom je dosť hrubá.
Pomelo 100g 159kJ 0,76g 9,62g 0,04g
Kapsch no konecne som sa dozvedela, co to pomelo je… som myslela, ze je to daco mango-melonoidne. ale je to dost velke… oplati sa to vobec kupovat, ked pri nasom dennom prijme 150g ovocia to budeme jest tyzden a pokazi sa to? ake mate s tym skusenosti?
apolenka betina1984: pomelo sladké nie je. Je to vlastne kríženec grepu a pomaranča. Ale naraz je to dosť.
lulu Betina, veď ja viem, len tie sacharidy mi vyšli aj s tým pomelom ešte celkom v pohode. Dám si už dneska pozor s ovockom.
Hmm, ale i tak je to také zvláštne, lebo väčšina diét ovocie dovoľuje a myslím, že je aj také nejaké odborné odporúčanie, že denne je vhodné prijať tých 300-400 g ovocia a 500 g zeleniny..aj teraz to bolo v Zdraví tuším. A v podsate ono ešte taký všeobecný názor prevláda: "chceš schudnúť? no tak jedz veľa ovocia a zeleniny…" hmmm… Ale samozrejme tým nechcem povedať, že spochybňujem tento štýl chudnutia, vďaka ktorému už tu mnoho ľudí pochudlo, práve naopak..
betina1984 lulu, viem, čo je pomelo, ešte som to nejedla, ale určite je to moc sladké. Ale ovocia aj tak len 150 g denne. Zvýšiš si tým príjem sacháčov…
lulu strawberry:
noo áno, je to niečo také, ale je to sladké, takže o dosť viac cukrov zrejme má.
strawberry lulu, pomelo je vlastne grapefruit (alebo ako grapefruit)
lulu Vďaka betina, že sa tu tak staráš o mňa. zatiaľ nenahodím jedálnik, poctivo zapisujem na floru, ale asi by ste ma skritizovali, lebo dneska som zjedla asi 300 g pomela To také ovocie, na flore som ho ani nenašla, no a dneska som to prvý krát jedla a veľmi mi to chutilo, ale energetický príjem mi to dovoľoval no tak som si dopriala…
betina1984 lulu, neboj sa toho banána. Tu sa moc nedoporučuje, ale kukni, mám dole 20 kg a banán mám denne… Keď nie k tvarohu, tak k jogurtu… Ale papám ho každý deň.
Kľudne daj jedálniček, okomentírujeme…
lulu No tam je zas ten problém, že banánom sa snažím vyhýbať. Ale viem si predstaviť, že je to dobrota
Ale dala som si menšiu pauzu v zdravom stravovaní, čo ma teda neteší, ale myslím, že už zase budem môcť v pohode jesť biely jogurt, acidko, a hádam aj ten tvaroh
Len tá váha ma neteší, lebo stúpla dosť
asi neskôr nahodím zas jedálnik na zhodnotenie.
Majte sa zatiaľ a pekné dníky prajem.
betina1984 Tak si daj tvaroh s banánom. Ten jedávam asi 2-4 krát do týždňa už pomaly 5 mesiacov a vôbec som sa ho ešte neobjedla…
Kapsch aaale lulu, to sa stava bezne, ze sa clovek niecoho preje a chvilu to nechce ani vidiet.
teraz sa pekne daj zdravotne dohromady.
a uspechy inych neries. ty mas vlastny sposob a ten funguje. treba pekne papat a vysledky sa dostavia na to tata…
lulu ja mám tvaroh celkom rada, jem ho keď mám chuť na sladké- čiže so sladidlom..ale to už ma omrzelo, tak neviem akú novú náhradku sladkého vymyslím.
kapsch, no ja niečo z tých tvojich tvarohových variácií vyskúšam, ale mne už je blbo len pri pomyslení, že tvaroh idem jesť ) no fakt sa mi zhnusil…ešte rozmýšľam že raz za čas by som si trocha ryže zas pre zmenu robila na sladko…s tým teda že zas bude treba dakde sacharidy priškrtiť.
No ale ja som zase nejaká demotivovaná, moja sestra tiež chudne a chudne si tak po svojom, ako ju napadne a fakt chudne no…a to celkom rýchlo schudla a ja som sa dnes doma na váhu postavila, skoro ma prekotilo.
Plus chorá som, celé telo ma bolí, zle mi je, takže momentálne ani tak nepozerám na to čo jem.
Ja fakt neviem, kedy sa mi to podarí, keď sa tu dívam na ženy ako chudnú, ako im to ide! A ja? Neviem, či takú slabú vôľu mám alebo sa jednoducho vzdávam, keď nevidím výsledky, no ja neviem fakt. Hrozná som!
Kapsch betina: nj, niektorym chutam nerozkazes…
betina1984 Vidíš, ja zase Cottage (ten som sa naučila jesť, keď som bola tehotná), aj tofu môžem. Acidko tiež nie.
Kapsch betina: ja som tiez doteraz tvaroh nemala rada, maximalne ako plnku v kolaci aj to az na poslednom mieste. ale po tychto experimentoch som mu normalne prisla na chut. ved chvalabohu, ved co ine by som jedla, ked cottage, tofu a biele acidko nedam do ust? hehe, uz by mi zostali len jogurty, maso a vajcia
betina1984 Kapsch, vyzerá to vcelku dobre, len ja mám malý problém. Zrovna tvaroh nepatrí k mojim obľúbeným jedlám. Maximálne tak na sladko s banánom…
Kapsch lulu: aj ja som mala problem so stereotypom. jogurty, tvaroh a acidko mi nevadia, ale tie vecere! jedla som dokola grecky salat, tuniak, sunkovy salat, mozarellu a uz mi to riadne liezlo na nervy! tak som trochu pogooglila a nasla som super recepty na tvarohove pomazanky. a tie teraz obmienam:
- s drvenym lososom 1/3 vyzmykaneho lososa od oleja + 2/3 tvarohu
- s nivou
- s bylinkami
- s nakrajanymi paradajkami a paprikami
- s tuniakom
- so struhanym syrom a vajcom
- so struhanou redkvickou
- s kakaom
- so skoricou a hrozienkami
- s vanilkovou esenciou
- s kokosom
a pridala som zapekanu zeleninu (karfiol, brokolica,atd), prazenicku, omeletku a teraz mam super recept na karfiolove placky (karfiol obvarit, rozmagat vidlickou, lyzica celozrnnej muky, jedno vajce, premiesat, na panvicku rozlozit do tvarhu lievanca, pomaly na troske olivaku z jednej a druhej strany no a mnam. podla chuti do toho mozes dat bylinky a posypat struhanym syrom). robim novy krabi salatik…
ono treba experimentovat s novymi receptami a kombinaciami, aby sa ti tato strava nezunovala…
betina1984 lulu, aj ja tebe držím palčeky…
lulu joj, tak aj teba trocha omrzelo to stereotypné stravovanie. Som myslela, že to len mňa nebaví…Aj ja keď som na intráku tak do hocičoho zobnem, aj zeleniny dosť málo jem, alebo takmer žiadnu, ovsáky ma už tiež nebavia, no strašné so mnou. No a včera som nutelu jedla.
Tak ti, betinka prajem, aby sa ti zase podarilo v pohodke nabehnúť na chudnúce stravovanie. Ja myslím, že také občasné porušenie, resp. menšia prestávka, nieje katastrofou. Aspoň dúfam. Aaah, však je to ľudské…Musí sa to raz podariť, aj s tými prehreškami. Možno pomalšie, ale možno o to istejšie.
Ja som tiež teraz dva dni pokašľala, ale idem zase na to.
Držím ti moc moc palce.
Vonku sa troška oteplilo, treba sa zo slniečka tešiť a vychutnať si víkend =)
Prajem pekný deň.
betina1984 lulu, pravdupovediac, ja sa už asi 2 týždne nemôžem zbaviť "68". Furt to ide hore-dole. Tiež som začala jesť viacej chlebíka, ale budem sa musieť vrátiť k tým jogurtom, tvarohom, Cottage a tak. Je to stereotyp stále to isté, ale aspoň som pri tom chudla. Dnes som mala napr. držkovú polievku. Držky som odvážila. Bola síce zaprážaná, ale túto polievku zbožňujem a máme ju tak raz za 2-3 mesiace, tak som si musela dať. Svokra mi poslala králika na smotane. Aby sa neurazila tak som si obrala a odvážila mäso a dala trochu šťavy s cestovinkou na večeru. Už vidím, ako bude váha aj zajtra stáť. Tak sa budem musieť pekne-krásne vrátiť k môjmu osvedčenému jedálničku. Ubrať chlebíka, lebo som ho teraz v poslednej dobe jedla dosť, hlavne na raňajky. Ten, čo som si kupovávala som mávala tak 60-70 g na raňajky. Teraz som si upiekla slnečnicový, vyrátala energetickú hodnotu a pri 100 g má takú hodnotu ako kupovaný pri 70 g. No nedám si? Asi to bude musieť krotiť. Začala som aj viacej zeleniny jesť na raňajky a potom celý deň takmer žiadnu. Predvčerom ráno som mala dokonca 300 g zeleniny na raňajky. Pri desiatach som vynechala ovšáky a potom som hladná. Obedy som si pomaly začala dávať tie, čo varila mama. V poslednej dobe som si nedusila zeleninku s krabími tyčinkami, ani vajíčko som už dávno nemala. Aj Cottage som prestala jesť. Na začiatku som ho mala takmer denne a teraz pomaly raz za týždeň. A tuniaka jak by dal. Takže, od zajtra zase nabieham na stereotypnú stravu…
lulu Betina:
No nieje to ľahké, i keď podľa mňa sa dá zvyknúť na to, aj papanie si chystať a tak, ale…ALE. Baby na izbe si stále nejaký puding varia alebo krupicovú kašu, čipsy sa stále kupujú a keksíky, pukance, čokolády. To je pre mňa dosť veľká skúška vôle.
Ale tak myslím, že už celkom v pohode dokážem odolávať, len najnovšie mám zas iný problém- mám pocit, že jem stále to isté dokola a tie isté chute ma už nebavia, jogurt s ovsákmi, acidko, to mám každý deň, tvaroh tiež dosť často- a už mi to proste ani nechutí.
A som si vedomá, že tie sacharidy asi dosť porušujem, keďže mi už tie mliečne výrobky tak nechutia, dám si radšej chlebík atď. a potom sa tie sacharidy moc nakopia. tak neviem, asi ani nechudnem momentálne a váha mi stagnuje, budem musieť niečo vymyslieť, musím sa k tomu postaviť zodpovednejšie a lepšie to premyslieť. Ale tak vravím si, že pomaly ďalej zájdem no..
Ale musím to dokázať, musí to ísť! Mrzelo by ma keby som sa zas vrátila k pôvodnému stravovaniu. Už nechcem mať komplexy, už si chcem kúpiť pekné gate a tak no..veď to poznáš asi…Len nejak ťažko sa mi teraz motivácia hľadá, keďže momentálne ani nechudnem..
A ty ako papáš? Nemala si tiež taký problém ako ja, že stereotyp chutí?
Tebe to pekne ide, super si schudla už a držím ti palčeky, nech sa ti aj naďalej darí.
betina1984 lulu, ja obdivujem tie a tých, ktorí dokážu chudnúť, keď bývajú na intráku… To ja by som nedokázala. Bolo by ti na mňa moc zložité…
lulu Ďakujem babenky veľmi pekne,
nakoniec to dopadlo v pohode. Snažím sa jesť pravidelne a v menších porciách, momentálne som na internáte, dneska aj cestoviny som asi prehnala, ale hladná som bola a na rýchlo varila…ale tak dúfam, že pomaly sa to nejako naučím.
Ďakujem moc moc za podporu. Ste super.
Kapsch lulu: presne jak vravi betina, papat treba pekne pravidelne, potom to tolko nezatazi zaludok (tie mensie porcie) a mozes sa ist rovno ucit. ked si das vela, tak sa ti vsetka krvz mozgu presunie do zaludka a budes otapena a unavena, neschopna ucenia.
na mna sa tiez teraz hrnu zapocty jedna radost, ale popri tom pekne papkam, lebo mozocek potrebuje energiu.
skus sa dnes spravat vzorne a zravka ta nepopadne…
ja mam test az vo stvrtok takze v pondelok drzim palce
betina1984 lulu a prečo si jedla len 3x? Si nemala čas? Ono sa aj popri učeniu dá papať. Veď učiť sa nemôžeš 5 hodín v kuse. Na 10 minút si daj pauzu, napapaj sa a môžeš pokračovať v učení. Nič si z toho nerob, pekne dnes pokračuj tak, ako sa má…
lulu Kapsch,
vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď, veľmi si to vážim.
S tým alkoholom tiež problém nemám, ešte tak pred rokom som si myslela, že potrebujem alkohol aby som sa mohla zabaviť ale to je blbosť. nepotrebujem to…Akurát, keď si ideme občas niekam sadnúť, tak všetci si dajú pivo a ja klasika minerálku, tak sa všetci uškŕňajú po mne alebo vzdychajú, že ah lulu už zas…
beánia teda skončila ozaj otrasne podľa toho čo píšeš. ja som tento rok na beánii bola, a super bolo no..akurát, že o šiestej som mala svoje posledné jedlo tak som hladovala až kým som spať nešla, čiže o nejakej druhej ráno.
A viem, že sa aj na tých oslavách dá, ja si zase chlebík nenosím, proste si dám len samotnú šunku, vajíčko, syr…
Máš fajn, keď chudne aj mama. jednak si môžte spoločne pripravovať jedlo a myslím, že je to aj taká väčšia podpora. U nás sa trebárs ani šunka nekupuje (iba salámy), acidko, cottage, nič také. Biele jogurty ani nehovorím, iba také riadne smotanové. takže vždy keď prídem z intráku si musím ísť nakúpiť…
No, ale problém dneska nastal. Dneska som začala klasicky, ale pokračovala som už hrozne!!!! Jedla som len tri krát a porcie som určite prehnala. Neviem prečo, nejaká pažravka ma chytila alebo čo. Neviem, či kvôli stresom, lebo v pondelok mám skúšku alebo proste neviem, čo vo mne zlyhalo. Som z toho zúfala, bojím sa, že zajtra to bude pokračovať.
Čo mám robiť??
pomoooc, prosííím.
Kapsch kapsch:
veď ja si to uvedomujem, že to nieje diéta, ale životný štýl a je mi jasné, že ak chcem schudnúť a udržať si to, tak sa treba stále takto zdravo stravovať- ako ty vravíš- navždy.
Ja ešte nechudnem dlho, ale ty už asi dlhšie. Nemáš pocit, že ťa to niekedy obmedzuje? napr. keď si idete len tak partia na pizzu lebo niekam do mesta sadnúť alebo nejaké podobné situácie? Alebo sa tomu radšej vyhýbaš? ja sa zatiaľ tomu vyhýbam, len si akosi neviem predstaviť, že tak zdravo budem jesť celý život. neviem, som len na začiatku, preto sa mi to možno zdá neľahké, a možno časom, keď už si zvyknem na to, tak budem OK a nebudem na také hlúposti už myslieť.
mas pravdu, ze pizzu som nemala asi od leta a mam na nu velku chut. ale myslim si, ze ak to nie je vecer, nezjes ju celu a bude viac zeleninovo-sampionovo-sunkova a menej mastneho syra, tak je to ok. ved si kukni, aka je gramaz priloh, co sa na to davaju, a zhruba dostanes gramaz cesta. myslim, ze 100g cesta ta nezabije. ja uz sa tiez na daku taku pizzu chystam. len skoda ze najviac milujem quattro formaggi, ktoru si musim odpustit, lebo je tam kopa mojej milovanej nivy a mastneho 45% eidamu.
ked si idem niekam sadnut, vyhybam sa alkoholu, vo vseobecnosti, lebo mi z neho nie je dobre. najradsej som pila bavorak, ale kedze neexistuje light tonic, tak ked uz mam ozaj chut, tak si dam cervene vinko s kolou alebo rum s kolou. a mne v pohode jeden pohar staci.
teraz som napr. aj preto nesla na beanie. odhliadnuc, ze minuly rok skoncili katastrofalne (blba hudba, ozrati sbskari, co chceli znasilnit spoluziacku na zachodoch, v bare o polnoci dosiel fernet, oblozene misy sa do hodiny zjedli a nebolo co jest, atd), tak som vedela, ze nemam sancu si tam doniest vsetko jedlo (vyzeralo by to divne) – na diskoteke v meste mi to problemy nerobi – a hlavne by som toho urcite vypila viac ako by som chcela.
ja som sa zatial vzdy vynasla aj na oslavach. vsade maju urcite nejake bielkoviny (masko, vajko, sunka, syry), prihodila som si do kabelky dva kusky celozrnneho chlebika, trochu orieskov, acidko. to si nikto nevsimol a ja som bola spokojna. s fotrovcami sme si rozdelili jeden rez torty (otec slaby diabetik, mamka chudne tiez) a bolo.
ono sa to da, len na to treba mysliet trochu dopredu. a ked nieco take pride necakane, tak sa bud vynajdes na mieste, alebo sa nechas unasat prudom. ono jedno zavahanie povedzme tak raz za mesiac nie je katastrofa. zvlast ak je to na nejakej diskoteke, kde to cele vytancujes a si dlho hore, takze telo musi fungovat na 100% ovela dlhsie ako inokedy.
uvidis, ono to pojde v pohode…
lulu kapsch:
veď ja si to uvedomujem, že to nieje diéta, ale životný štýl a je mi jasné, že ak chcem schudnúť a udržať si to, tak sa treba stále takto zdravo stravovať- ako ty vravíš- navždy.
Ja ešte nechudnem dlho, ale ty už asi dlhšie. Nemáš pocit, že ťa to niekedy obmedzuje? napr. keď si idete len tak partia na pizzu lebo niekam do mesta sadnúť alebo nejaké podobné situácie? Alebo sa tomu radšej vyhýbaš? ja sa zatiaľ tomu vyhýbam, len si akosi neviem predstaviť, že tak zdravo budem jesť celý život. neviem, som len na začiatku, preto sa mi to možno zdá neľahké, a možno časom, keď už si zvyknem na to, tak budem OK a nebudem na také hlúposti už myslieť.
Kapsch lulu: ono aj som si musela v hlavicke upratat. doktor sa ma pytal, ze to ako budem cely zivot ratat a obmedzovat sa? ze ved treba schudnut a potom sa nejako pri normalnej strave snazit nenavrat. ale to je blbost. ja som si povedala, ze takto budem zit uz navzdy. ved ked som kukla do udrziavacky, tak to je oproti mojim hladovkam hotove obzerstvo! tolko jedla ani neviem, ako zjem! takze predpokladam, ze si pri tom na nieco zdrave ani nespomeniem. povedala som si, ze tie kila uz nikdy nechcem pribrat spat. a jednoducho to tak aj bude! obcas si mozno nieco dam, kolacik obcas nezaskodi, ak je to doobeda a umerne tomu priskrtis sacharidy. niet sa coho bat. ale na nieco take ako je obzerstvo, musis zabudnut. ale myslim, ze ked schudnes vsetky planovane kilecka, tak si budes pamatat, kolko namahy ta to stalo, a ze obzieranim o to vsetko mozes prist. a podla mna ziadne zakusky ci klobasy za to nestoja.
a k tomu prezitiu vianocneho obzerstva – vyhovor sa na cokolvek, na slaby zaludok, zacinajucu cukrovku, cokolvek. dobnut si predsa mozes, ale nie polplecha a nie jeden kusok z kazdeho.
u nas sa nikdy vela nepecie, lebo na to nie je cas. ale tento rok sa chystam piect ja zdrave kolaciky – jogurtovy kolac, kolac z ovsennych vlociek a strudle z listkoveho cesta bez cukru plne tvarohu, suseneho ovocia a maku. na tom predsa nic nie je. len musim dohliadnut na mamku, aby nespasala pol strudle za den…
uvidis, toto treba chapat ako zivotny styl, nie dietu.
lulu apolenka, určite pomôžu, ja som ešte nič podobné nerobila, nemám skúsenosti, takže ak máš už niečo odskúšané, tak to by bolo super.
apolenka lulu: ja potom do receptov hodím nejaké sušienky z ovs. vločiek, ktoré sú celkom dobré pre nás. Ale asi až na budúci týždeň. Tuším mám zo 3 druhy. Možno ti pomôže.
lulu betina,
ďakujem za odpoveď:)
K tomu úplnému vylúčeniu cukru- preto som ho vylúčila, lebo by som si chcela odvyknúť od sladkej chuti. Čo sa mi aj tak pomalinky darí, pretože momentálne za sladkú pochúťku považujem biely jogurt s ovsákmi a vlašskými orechmi.
Nechudnem dlho, už dva roky sa snažím schudnúť a doteraz to stále bolo také striedanie zdravej stravy a obžerstva. proste týždeň sa držím a potom zlyhám a tri dni v kuse žeriem. Pred rokom sa mi podarilo vydržať aj mesiac zdravo sa stravovať ale potom som sa aj tak vrátila k starým spôsobom. Už to chcem konečne dokázať.
Máš pravdu, že by som nemala myslieť na také hlúposti, lebo fakt ma to demotivuje. Budem sa snažiť.
No na tých návštevách ešte uvidím. Veru, vravieť napríklad mojej babke o zdravej strave mi problém robí, pretože ona mi aj na ten koláčik povie, že "veď toto môžeš, to je taký diétny, veď neni mastný a dala som menej cukru ako v recepte…" a bla bla… Som sa snažila už veľakrát vysvetliť, ale asi je to zbytočné.
V každom prípade veľmi ďakujem za rady a postrehy
a držím palce.
lulu apolenka, ďakujem za postreh. Nuž, ja sa bojím toho, že keď si ten kúsok dám, tak sa potom už neovládnem a natlačím toho do seba za vagón.
Ale splietam si už v hlave nejaký vlastný receptík na musli sušienky, tak troška doma zaexperimentujem a iba čisto pre seba by som si trolinku upiekla, pre prípady slabých chvíľok. Ale kiežby slabé chvíľky neboli vôbec.
betina1984 Pekný deň prajem, síce upršaný…
Tak som si teda zvykla na chlebíkové raňajky a zistila som, že je to tak super.
Že je to tak lepšie, viacej ťa zasýtia…
Už aj pociťujem, že zo mňa ubúda, síce pomalilinky, ale…
Zrazu sa ma taký strach zmocnil, nabehla som zase do toho pravidelného stravovania a vyradila som z jedálnička cukor- úplne. Nemusíš úplne vylúčiť cukor. Ono sa síce nachádza v jedle, ale aj tak. Ja keď mám chuť na sladké, spravím si granko. Dám 2 dcl mlieka a 10 g granka… No a bojím sa, že keď náhodou niekedy zlyhám alebo sa nedajbože vrátim k starému stravovaniu, tak možno priberiem na ešte väčšiu váhu s akou som začínala chudnúť. Neviem, koľko už chudneš, zabudla som sa kuknúť, ale píšem ti to podľa seba, ja chudnem 4,5 mesiaca a normálne som si na takéto stravovanie zvykla. Vyhovuje mi a budem v ňom pokračovať aj po schudnutí, samozrejme s určitým navýšením…
Proste zrazu- keď už začínam vidieť svoj cieľ schudnúť reálne- začínam sa báť, že aj tak to jedného dňa všetko znovu naberiem. A či to má všetko zmysel. proste si všímam, že mnoho ľudí, priateľov, známych okolo mňa je chudých, nemajú problémy s postavou a pritom jedia kedy chcú a čo chcú, nijako sa neobmedzujú a vyzerajú proste dobre! Každý máme iný metabolizmus. Niekomu to spaľuje rýchlejšie, druhému pomalšie. S tým sa musíme vyrovnať. Máme to dané a s tým nič nespravíme.
A to som teda ešte ani neschudla a už sa bojím no… Mysli na to, aká budeš super, keď schudneš a nie na takéto škaredé veci, lebo ti to uberie vôľu a silu a nebude sa ti chcieť. To poznám na sebe. Keď som začínala, tiež sa mi moc do toho nechcelo, lebo som videla, že mám pred sebou veľa kg, ale teraz, keď už som dala 2/3 dole, tak ma už nič nezastaví…
Nemala niektorá z vás podobné pocity?
No a ešte sa straašne bojím Vianoc, to bude neskutočne ťažké obdobie, u nás sa proste pečie aj 10 druhov koláčov, ak nie aj viac. Možno by to nebolo až tak ťažké, keby som nemusela byť na pečení účastná. Ale tak sme veľká rodina a ja samozrejme rada pomáham, dokonca ma to aj veľmi baví- pečenie, ale viac varenie.
Už si predstavujem tie kopy koláčikov na stole a ako ma na návšteve všetci budú núkať a ja neviem, ako im vysvetlím, že proste "NIE, ďakujem". Zvlášť babka, tá sa zvykne aj uraziť, keď odmietnem ochutnať nejakú jej dobrotou…
Ja mám tiež rada koláčiky. A tiež rada vypekám. ALe pravdupovediac, jaj už som z tých pár a vôni najedená. Nehovorím, že si nedám, možno áno, ale zase sa ich nemusím prejsť. Ktorési Vianoce, to som zrovna chudla, som si nedala ani jeden. Aj som počas nich nejaké kilo schudla. A ďalšie Vianoce som napr. "žrala" čo som videla a hneď som mala o 3 kilá viac, a len za pár dní… Tak si na tej návšteve zober jeden a papaj ho pomaličky, aby ťa stále nenúkali… Alebo si niečo vymysli, že ti nie jej dobre, že ťa bolí žalúdok, ak nechceš hovoriť, že sa zdravo stravuješ a chudneš. Mne to problém nerobí. Veď na tom nie je nič zlé. Práve naopak, keď to povieš pred nejakou objemnejšou dámou, tak sa možno nad tým zamyslí a začne aj ona chudnúť… Vlastne tým spravíš dobrý skutok… A Ježiško sa ti potom odmení…
apolenka lulu: z tých pocitov si ťažkú makovičku nerob. Takých nás je tu veľa. to je normálne. No a s koláčikmi zápasíme tiež viacerí. Ja to niekedy robím tak, že si trochu odrežem trebárs z 3 – 4 ks a to je ako by som zjedla max 2 ks. Aj si pochutíš aj zješ menej. Alebo nakrájať na menšie kúsky. To je taký psychologický ťah. Myslím, že veľa ľudí bude cez Vianoce bojovať. Ale ak budeš správne napapaná a naliata vodičkou, chúťky také nebudú. Určite menšie, ako predtým. Tak neboj.
lulu Pekný deň prajem, síce upršaný…
Tak som si teda zvykla na chlebíkové raňajky a zistila som, že je to tak super.
Už aj pociťujem, že zo mňa ubúda, síce pomalilinky, ale…
Zrazu sa ma taký strach zmocnil, nabehla som zase do toho pravidelného stravovania a vyradila som z jedálnička cukor- úplne. No a bojím sa, že keď náhodou niekedy zlyhám alebo sa nedajbože vrátim k starému stravovaniu, tak možno priberiem na ešte väčšiu váhu s akou som začínala chudnúť.
Proste zrazu- keď už začínam vidieť svoj cieľ schudnúť reálne- začínam sa báť, že aj tak to jedného dňa všetko znovu naberiem. A či to má všetko zmysel. proste si všímam, že mnoho ľudí, priateľov, známych okolo mňa je chudých, nemajú problémy s postavou a pritom jedia kedy chcú a čo chcú, nijako sa neobmedzujú a vyzerajú proste dobre!
A to som teda ešte ani neschudla a už sa bojím no…
Nemala niektorá z vás podobné pocity?
No a ešte sa straašne bojím Vianoc, to bude neskutočne ťažké obdobie, u nás sa proste pečie aj 10 druhov koláčov, ak nie aj viac. Možno by to nebolo až tak ťažké, keby som nemusela byť na pečení účastná. Ale tak sme veľká rodina a ja samozrejme rada pomáham, dokonca ma to aj veľmi baví- pečenie, ale viac varenie.
Už si predstavujem tie kopy koláčikov na stole a ako ma na návšteve všetci budú núkať a ja neviem, ako im vysvetlím, že proste "NIE, ďakujem". Zvlášť babka, tá sa zvykne aj uraziť, keď odmietnem ochutnať nejakú jej dobrotou…
michallaj ja som dnes tiez vymyslela velmi zaujimavy obed
mozno sa bude zdat niekomu divna kombinacia ale poviem vam chutne to bolo – vecer nahodim do papu ze kolko to hodilo
cize celozrnne cestoviny s tvarohom nizkotucnym a uvarenou sosovicou poliate trochou olivaku a cesnakom – samozrejme "ku rezancom s tvarohom" sa hodi kopor takze aj ten som tam nasekala.
Myslela som ze to nebude jeditelne, ale bolo to az moc jeditelne =o) fajna mnamka
ale dala som do toho este surovu zeleninku
ani by som nepovedala ze daco take sa da z nudze vymysliet a este aj chutne to bude.
Kapsch michallaj: no moj napad to nie je… nemozem si pripisat vsetky zasluhy… vygooglila som to pocas mojej tvarohovo-experimentalnej nalady…
michallaj michallaj: no vsak je ten tvaroh s nivou skvely? ja sa uz neviem dockat, kedy moj zaludok bude konecne po crevnej chripke pripraveny na nivu. hned na nu skocim…
a ten kokos je inak super napad. mam doma cele vrecko uz asi 5 rokov stare a neviem co s nim. kolko si ho davas do toho tvarohu?
cize to je tvoj napad s tou nivou ?? vcera som to skusila ale musim davat menej danish blue syru lebo je slany jak fras a vznika pachut =o( ale inak je to moooooc dobre az tri knakace (ci jak to volate) som spasala k tomu na olovrant. mnam
vyborny napad
a kokosu davam 10g a 10g orechy alebo ked nie je orech tak cito kokos 20g
je to fajn hlavne ked mas chut na daco "fajne"
betina1984 lulu, skús, možno to pôjde lepšie…
Kapsch michallaj: no vsak je ten tvaroh s nivou skvely? ja sa uz neviem dockat, kedy moj zaludok bude konecne po crevnej chripke pripraveny na nivu. hned na nu skocim…
a ten kokos je inak super napad. mam doma cele vrecko uz asi 5 rokov stare a neviem co s nim. kolko si ho davas do toho tvarohu?
lulu Ahoj michallaj,
ďakujem ti veľmi pekne za podporu aj za tipy.
Dnes som tiež raňajky skúsila začať tým chlebíkom a zeleninou, doteraz som permanentne jedla jogurt a ovsáky. Skúsim si teda navyknúť na takéto slané raňajky, myslím, že je to tak oveľa lepšie. Tvoje zapečené raňajky možno tiež niekedy skúsim
A tvaroh už mám tiež v chladničke, v prípade, že by som mala potrebu niečo sladké zjesť. Možno skúsim aj s tým kokosom.
Je super, že už ste v tom mnohé tak krásne zabehnuté a ide vám to. Gratulujem!!
(a tíško dúfam, že aj ja sa už čoskoro do toho dostanem:))
Peknú sobotu prajem.
michallaj Ahoj Lulu
prvy krat u teba =o)
Uvidis podari sa ti to, kazda jedna (jeden) z nas si nasiel taky ten svoj sposob ktory mu vyhovuje.
Ja mam ranajky a desiatu a uz aj olovrant viac menej skoro ten isty
ranajky mam chlebik so sunkou, platkami paradaky a postruhanym syrom – zapeceny v rure (bosorka skusala v mikrovlne – a bolo ok) ale v rure je ta paradajka chutnejsie… MNAM a posypany mixovanymi bylinkami…. mnam mnam – po mojom ranajkova zapekanka
desiatu tiez riesim tak ako mnohe ine baby ktore papali ovocie veeeeelmi rady
jogurt, ovocko a ovsaky
uz sa mi to stalo takou tradiciou
obed – podla toho na co mam chut a co je doma =o))
olovrant vacsinou tvaroh na sladko, alebo slano.
vcera napr. podla (uz ani neviem ci recept ) tvaroh niva zelenina… MNAM – som bola milo prekvapena
ja niekdy ked mam ze chut na sladke tak dam tvaroh (umele sladidlo 1 tabletka) 10g orechy 10gkokos..
alebo novinku co som vymyslela v case nudze ked som musela ist s malym do parku je tvaroh a cca 30g arasidoveho masla – to ti bolo pochutka… manam
vecera – znovu zaleci na co mam chut, no skladbu jedla stale dodrziavam – stale
ved ked vieme co mame jest – je to take jednoduche =o)
lulu kapsch, vďaka aj za palce aj za podporu
betina, ja si asi vezmem príklad od teba, tiež sa mi zdalo, že v prvej polovici dňa by som mala zaradiť viac KJ, a radšej potom po obede menej. Aj tie raňajky skúsim. a na tú desiatu ten jogurt je aj dosť praktický no. Uvidím, musí sa mi to už konečne podariť.
ďakujem vám za podporu a
nech sa vám darí.
betina1984 lulu, to neva. Mne to tiež trvalo nejakých pár dní. Tiež som jedla med… Ja si zase neviem predstaviť, že by som raňajky začínala niečím iným než chlebíkom, šunkou, Perlou alebo syrom a zeleninou, prípadne si uvarím 1-2 vajíčka na mäkko s kúskom chlebíka. Raňajky potrebujem mať sýte, aspoň 1300 kJ. Na desiatu zase buď jogurt alebo tvaroh, iné si predstaviť neviem.
Kapsch lulu: no tak drzim palce s bc. a statnicami a so zhadzovanim kileciek samozrejme tiez. ono je to len vec zvyku. kupila som si vacsiu kabelku, aby sa mi tam vsetky zasoby zmestili a postupne vyjedam. ale zase na intraku to nie je med lizat. ja to mam urcite lahsie, ked som doma… aaale snad aj ty si najdes rezim, ktory ti bude vyhovovat a budes to zvladat lavou zadnou
lulu No hej, presne, aj na mňa podivne pozerajú keď papkám desiatu na prednáške. Čo už.
k tým prehreškom, no moje ak sú, tak sú katastrofálne. Proste jem všetko, čo vidím. Už som sa snažila prísť na to, čím to je, pemýšľala som, či nemám nejaké psychické problémy alebo si proste nejaké trápenia kompenzujem tým prejedaním. Ale neprišla som na nič. Občas mávam také melancholické chvíľky, ale nemyslím si, že mám nejaký vážny problém, prečo by som sa mala trápiť.
Takže, prišla som jedine na to, resp. naviedla ma na to Tini, že možno mám zle zostavený jedálniček a preto ma potom chytajú tie záchvaty žravosti.
Tak preto som trocha tých KJ pridala a uvidím, či budem chudnúť, resp. či to zase nepokašlem.
predpokladám, že si už Bc. tak ti gratulujem Mňa to čaká tento akad. rok. Pracujem už na bakalárke a začínam stresovať kvôli štátniciam…Študujem sociálnu prácu, v Ružomberku, ale inak som z Hlohovca, takže na internáte bývam.
Cesta vlakom trvá tri hodky, takže aj to dosť zťažuje tú pravidelnosť v stravovaní. Stále som si na to nenavykla…ah samé komplikácie, do kelu…Ale mne sa to musí raz podariť!
jooj držte mi palce, tuším začínam zúfať..
Kapsch lulu: som stvrtacka (teda prvacka na mgr) na prave v trnave. takze kazdy den cestujem vlakom z ba do tt. takze chodim jak mister proviantak nabalena zasobami jedla. aspon ze otec mi dava gastrace na obedy, takze chodim na menucko do restiky. tiez na mna vsetci len kukaju, ze furt ma vidia len jest a pritom chudnem. a nechcu verit.
pockaj! este zacnu tvrdit, ze som bulimicka a chodim to potom vygrcat! toto mi az teraz napadlo… tak dufam, ze nie…
ono pri tych prehreskoch ide o to, ake su velke. a ak su malicke, ci dlhodobo malicke aj zostanu. ja ked mam krizu vydrze, tak ficim na jednej kococke 70%-nej cokosky denne. dam si ju vzdy rano po ranajkach (ci mam chut alebo nie) a uz viem, ze prehresky su na dnesny den vycerpane. a po tyzdni (a po jednej zjedenej tablicke) ma to prejde a zase fungujem normalne bezprehreskovo dalej. ale ta kocka je vzdy len jedna! to je zasada! a ked uz veeelmi vecer okunam a hladam, tak si spravim tvaroh so sladidlom a kakaom/skoricou/vanilkovou esenciou/a teraz ma baby inspirovali kokosom.
a ty si kde?
lulu Kapsch, no si mojím príkladom, pekne ti to ide.
Už by som rada videla nejaké prvé výsledky, ale zakaždým po dvoch troch dňoch spravím nejaký vééliký prehrešok…hrôza so mnou
a čo študujš a koľký rok, ak sa smiem spýtať?
Kapsch lulu: no ja tiez na prednaske papam bud oblozeny chlebik alebo jablcko s activiou, pripadne acidko… ovsaky sa dako nehodia, vsakze, hehe …
lulu Kapsch, vďaka za tip.
Dosť mi robí problém jesť päť krát denne, zvlášť po raňajkách, to hneď utekám do školy myslieť na nejakú desiatu mi niekedy ani nenapadne. (Potom sa na obed najem viac a možno preto stále zlyhávam.)
Preto som vymyslela takúto nenáročnú desiatu, ktorá sa dá skonzumovať v podstate napríklad aj počas prednášky.
lulu betina, ďakujem ti veeľmi za koment.
No k tým raňajkám- na raňajky ja radšej papám jogurt, na slané raňajky mi veľmi nejde chuť, možno len tak raz za dva týždne…Ale ďakujem za radu, možno si len treba zvyknúť.
Viem, že tú zeleninku by trebalo nejak rozdeliť. Len do tohoto jedálnička sa mi to akosi nepodarilo. Asi by naozaj nebolo odveci začať raňajky s chlebíkom a zeleninou a ten jogurt presunúť napríklad na desiatu.
olovrant- vlárany…ja ich môžem, v poslednom čase mi práveže nejak nejde chuť na klasický chlieb, tak preto som to tu zaradila.
večera- možno ju ešte zmením. Med som zaradila len tak intuitívne- večer ma niekedy chytajú neznesiteľné chute na sladké.
ďakujem ešte raz, hádam sa postupne naučím vhodne zložiť jedálnik a pôjde to. Dúfam..
Kapsch lulu: este jedna vec, vraj neni vhodne kombinovat ovocie a orechy, lebo je to vraj idealna kombinacia na ukladanie tuku… daj si len to ovocko a tie oriesky presun niekam inam v ramci dna…
betina1984 Ahojte babeny,
tak znova sa pokúšam o zostavenie jedálnička. Včerajšok som zanedbala a o dnešku už ani nehovorím. Asi som mala jedálnik zle zostavený, resp. nazdávam sa, že som jedla málo.
Takže som si dneska napísala jedálnik na zajtra, poprosím akékoľvek pripomienky a rady, veľmi by mi to pomohlo. Ďakujem.
R:
biely jogurt 125 g
ovsené vločky 20 g
lyžička ľanových a sézamových semienok
Nie je to zlé, ale skôr by som to dala na desiatu a na raňajky chlebík, šunku, syr, zeleninu.
D:
kiwi 60g
mandarínka 70 g
acidko 1% 250 ml
vlašské orechy 15 g
mlieko nízkotučné (do kávy) 20 ml
Môže byť.
O:
ryža 40 g plus štipka oleja
tofu údené 120 g
a k tomu aspoň 300 g zeleniny (ešte neviem aká, podľa toho, čo bude v obchode)
Zbytočne veľa zeleniny stačí 150-200 g, radšej odtiaľto presuň 100 g na raňajky. Alebo môžeš daj aj rybu, kuriatko… Ja si robievam surimi na dusenej zelenine. to môžem aj denne. Alebo si vyvar 50 g celozrnných cestovín, vajíčko, napr. na cibuľke a máš obed.
Ol:
vláran 28 g
cottage cheese pažítka 150 g
plus zopár reďkoviek či inej zeleninky
Tieto vlarany moc nezbožňujem. Radšej si daj normálny chlebík – celozrnný, slnečnicový, viac ťa zasýti. Tie vlárany sú také nič….
V:
chlieb slnečnicový 60 g
maslo flora light 5 g
med 5 g
mlieko nízkotučné 250 ml
Na večeru je toho chlebíka už moc. Skôr si ho dávaj na olovrant ako na večeru, stačí 40 g. Aj ten med by si nemusela…, ale keď inak nedáš… Skôr by si sem mohla dať k tomu chlebíku polovičku tuniaka vo vlastnej šťave.
Neviem, či to zase nieje málo, ale nemám už žiaden nápad, čo by som ešte kde prihodila.
V papu mi to vyšlo asi takto: 6100KJ, B 82, S 167, T 47.
Nie je to zlý jedálniček, ale skús tú zeleninu rozdeliť na celý deň. Na 1-2x ti to zbytočne roztiahne žalúdok. Môžeš dať aj tvaroh…
lulu No a ešte som to vydumala. K raňajkám by som skúsila dať toho jogurtu 150g. A k obedu by som ešte nastrúhala tvrdý syr, asi tých 30 g.
Energia 6607, B 90, S 169, T 55
Čo vy na to?
veľmi veľmi by mi pomohlo, keby niekto svoj názor napísal. ďakujem moc.
lulu Ahojte babeny,
tak znova sa pokúšam o zostavenie jedálnička. Včerajšok som zanedbala a o dnešku už ani nehovorím. Asi som mala jedálnik zle zostavený, resp. nazdávam sa, že som jedla málo.
Takže som si dneska napísala jedálnik na zajtra, poprosím akékoľvek pripomienky a rady, veľmi by mi to pomohlo. Ďakujem.
R:
biely jogurt 125 g
ovsené vločky 20 g
lyžička ľanových a sézamových semienok
D:
kiwi 60g
mandarínka 70 g
acidko 1% 250 ml
vlašské orechy 15 g
mlieko nízkotučné (do kávy) 20 ml
O:
ryža 40 g plus štipka oleja
tofu údené 120 g
a k tomu aspoň 300 g zeleniny (ešte neviem aká, podľa toho, čo bude v obchode)
Ol:
vláran 28 g
cottage cheese pažítka 150 g
plus zopár reďkoviek či inej zeleninky
V:
chlieb slnečnicový 60 g
maslo flora light 5 g
med 5 g
mlieko nízkotučné 250 ml
Neviem, či to zase nieje málo, ale nemám už žiaden nápad, čo by som ešte kde prihodila.
V papu mi to vyšlo asi takto: 6100KJ, B 82, S 167, T 47.
lulu ahoj betina, ďakujem za komentárik.
No veď raňajky sú o deviatej. I keď tie časy sú len orientačné, zaleží na tom, kedy vstanem. Spolu je to 5 jedál, mysliac aj tú večeru o desiatej. Ale ja chodím spávať o tej dvanástej, takže by to až tak vadiť nemalo. Len musím vymyslieť niečo príjemnejšie ako acidko.
Cibuľa jasne, že nezapražená. Vyhýbam sa vareniu so zápražkami.
Amaranthové cestoviny sú z amaranthu, co je nejaká rastlinka bohatá na vitamíny a minerály. Majú aj o nejakú tú stovku KJ menej ako klasické cestoviny z bielej múky.
Cestovinám sa inak tiež vyhýbam, toto je v podstate zatiaľ len taký začiatočný provizorný jedálnik.
Zajra ráno idem na nákup, takže jedlá zrejme aj pomením podľa aktuálnych chutí a nápadov a tak… Potom napíšem úpravy.
betina1984 Ahoj Tini,
tak skúsila som si urobiť jedálniček bez mäsa. Prosím o zhodnotenie, ale aj o pomoc.
Raňajky nič? Chýba ti jedno jedlo. Nemusíš mať druhú večeru, pokiaľ ako čítam, by vychádzala na 22.00. To by si potom mala ísť spať aj okolo polnoci.
9:00
odtučnený biely jogurt 150g Kľudne si daj aj plnotučný.
lyžička medu
ovsené vločky 20g
ľanové a sezamové semienka spolu 6 g
vlašské orechy 5 g
mlieko nízkotučné (do kávy) 20 g
12:00
tanier kelovej polievky (kel, zemiaky, cesnak, koreniny a na troche oleja spenená cibuľa) odhad hrubý 350 KJ Dúfam, že nezapražená… s:-) s:-)
aramantové cestoviny 60 g To teda neviem, čo je…
tvaroh nízkotučný 50 g
15:00
cottage cheese biely 100 g
paradajka 150 g
chlieb slnečnicový 60 g
maslo flora light 5 g
19:00
už som nevedela čo, tak si spravím taký už odskúšaný kvazišalát
cottage cheese 100g
paradajka 100 g
olivy 20 g
eidam 30 %, 20 g
asi dohodím k tomu aj kúsok chlebíka
ešte jedna možnosť je, že vynechám eidam aj olivy a dám si trocha polievky
Posledné jedlo mi vychádza až na 22:00
zatiaľ mám v papu nahodené len acidko 1%, 250 ml
pred spaním by som už nerada veľa pojedla, rozmýšľam, že by som si mohla dať mlieko nízkotučné 250 ml s lyžicou horkého kakaa, len či na to budem mať chuť, neviem..ani či je to vôbec vhodné.
Všetko mám v papu. Celková energia je 5503 KJ, B 88, S 160, T 42.
Viem, že je to málo, mohol by to vyriešiť napríklad ten chlebík k olovrantu, ale to už by dosť stúpli sacharidy. Nevadí, ak ti stúpnu sacharidy. Ja tiež pomerne často prekračujem limit… s:-) s:-) . Radšej si daj aj ten chlebík, lebo z toho dňa budeš akurát tak hladná…
Prosím o rady/ nápady/ názory.
ďakujem
lulu Kapsch, ďakujem za príjemný komentárik
Ono ja tiež dostávam takéto komplimenty niekedy, ž som pekná a tak, lenže mňa to nedokáže absolútne potešiť, pretože si poviem, že nevidia, čo je pod šatami…
Ale, už sa necítim tak zle, som zase plná energie a chuti do boja s tukmi.
Tebe gratulujem k 90% percentnej spokojnosti, to je paráda!
Dúfam, že aj ja čoskoro uvidím prvé výsledky..a ďakujem za podporu, dobre to padne človeku
lulu Ahoj Tini,
tak skúsila som si urobiť jedálniček bez mäsa. Prosím o zhodnotenie, ale aj o pomoc.
9:00
odtučnený biely jogurt 150g
lyžička medu
ovsené vločky 20g
ľanové a sezamové semienka spolu 6 g
vlašské orechy 5 g
mlieko nízkotučné (do kávy) 20 g
12:00
tanier kelovej polievky (kel, zemiaky, cesnak, koreniny a na troche oleja spenená cibuľa) odhad hrubý 350 KJ
aramantové cestoviny 60 g
tvaroh nízkotučný 50 g
15:00
cottage cheese biely 100 g
paradajka 150 g
chlieb slnečnicový 60 g
maslo flora light 5 g
19:00
už som nevedela čo, tak si spravím taký už odskúšaný kvazišalát
cottage cheese 100g
paradajka 100 g
olivy 20 g
eidam 30 %, 20 g
asi dohodím k tomu aj kúsok chlebíka
ešte jedna možnosť je, že vynechám eidam aj olivy a dám si trocha polievky
Posledné jedlo mi vychádza až na 22:00
zatiaľ mám v papu nahodené len acidko 1%, 250 ml
pred spaním by som už nerada veľa pojedla, rozmýšľam, že by som si mohla dať mlieko nízkotučné 250 ml s lyžicou horkého kakaa, len či na to budem mať chuť, neviem..ani či je to vôbec vhodné.
Všetko mám v papu. Celková energia je 5503 KJ, B 88, S 160, T 42.
Viem, že je to málo, mohol by to vyriešiť napríklad ten chlebík k olovrantu, ale to už by dosť stúpli sacharidy.
Prosím o rady/ nápady/ názory.
ďakujem
tini lulu, neboj, mam to vyratane, da sa to. Nemusi to byt z maska. ja tiez nejem vela masa. furt su veci ako ryby, tvaroh, cottage. Ak das 100g v kazdom jedle dakej bielkovinky, tak to nazbieras ani nevies ako. Nebudes mat vela tukov. Mam vyskusane, fakt sa neboj. Treba mat fakt vyvazenu stravu.
Kapsch lulu: dolezite je, co si o sebe myslis ty. len na tvojom nazore zalezi. (samozrejme, keby si mala 100kil a niekto ti vravel, ze si tucna, tak by na tom asi nieco bolo) hlavny je tvoj pocit. az potom zvazuj, ci na nazore ostatnych je kusok pravdy, alebo je to len nemiestna sranda, zavist, alebo zloba.
mne darmo vravel priatel aka som kocka, ked som mala o desat kil navyse. mozno prave preto som ich pribrala. o to lepsie sa citim teraz, ked som uz so sebou na 90% spokojna. a hlavne to nerobim kvoli nemu, ale kvoli sebe. kazdy den sa obzeram v zrkadle a pozeram, kde sa mi objavila dalsia kosticka, ktoru som tam predtym nemala. a neskumam, aku mam este pneumatiku okolo pasa a stehna sa mi o seba tru az to boli (ze nemozem nosit sukne bez siloniek, vdaka ktorym sa smykaju, takze to potom neboli).
treba sa tesit z kazdeho maleho uspechu. a treba sa tesit na kazdy novy uspech. ze neprisiel prave dnes? nuz nebyva na kazdom vrsku hostinec a ani nie je kazdy den nedela (hehe, lebo dnes je sobota). tak mozno pride zajtra. a o to viac sa z neho budes tesit. lebo budes vediet, aky je zasluzeny.
ty to dokazes. dokazali to tu vsetci, ktori sa trochu snazili a nevzdali sa. tak sa to podari aj tebe.
drzim palce.
lulu Tini, dobre teda, ja a budem viacej snažiť, tých 7000 sa mi zdá už dosť, no uvidím, spravím jedálnik a nahodím na okomentovanie.
dneska som zase kde- tu zobla do sladkého, ale už našťastie nie tak veľmi, aj vďaka vám všetkým.
S tými bielkovinami neviem ako to vyriešim, lebo ja mäso jem pomenej, a mať ho každý deň, to by som nezvládla. Papám dosť sójové výrobky, tofu aj strukoviny, ale neviem, či to na tých 100 gramov vytiahnem bez toho aby som zas nemala trebárs navyše tuky. Nejak si nad to sadnem a popočítam a uvidím, čo z toho bude.
ďakujem vám všetkým za podporu a prajem pekný večer.
lulu beti, no nejakých tých 168 asi.
nuž, možno to neni až taký otrasný pohľad, ale nohy mám samú celulitídu a moja rodinka mi často pripomína, že mám "riť ako vagón", takže to mi vôbec nepridáva na sebavedomí…ale už na tom pracujem, no..
tini lulu, ano, treba to brat striktnejsie. Na tvojom mieste by som si striehla najma bielkoviny, aby boli tych 100. A celkove urobila jedalnicek na 7000. Nie menej. Podla mna Ti proste strava nestaci, a preto potom sklznes do papkania (aj ked verim, ze je to aj, alebo najma, psychicke takisto) Netreba chudnut prilis malym papkanim, je to ZLE. Nahod potom jedalnicky, ked sa do toho pustis. Ozaj nemas velku vahu, aj ked Ti rozumiem, ze sa mozes zle citit. Ale zmenit zivotny styl, navzdy, by bolo fajn- inak podla mna je clovek nachylny skor na priberanie. Okrem toho, preslap spravime kazdy obcas. Ja som dnes piekla pre deti kolacik, a zjedla som z neho najviac. Bol sice zdravy , malo tuku a cukru, ale aj tak. no a co, ide sa dalej.
betina1984 lulu, veď to nie je nejaká otrasná váha. Veď máš výšku 170 cm a 72 kg. Ja mám 166 cm a 71 kg. Som tučnejšia ako ty. Tak to nemôže byť až taký hrozný pohľad. Ja myslela, že máš 100 kg.
lulu Tini, vďaka za reakciu.
momentálne sa moja váha pohybuje okolo 72 kg, jedno kilo hore dolu. Najväčšia váha bola 75, tie tri kilá sa mi podarilo celkom slušne rýchlo zhodiť, asi za nejaký ten mesiac s tým, že občas som mala aj výpadky, ale to len na deň maximálne dva. Snažím sa v prvom rade dostať pod 70 kg, to by bola moja prvá veliká radosť, ak by to šlo, potom ďalší cieľ by bol 65, či by to šlo aj nižšie, to veru neviem, som typ hruška, mám veľké stehná a zadok. výška asi nejakých 170 cm…
Teraz som rozožraná, ani do papu nezapisujem.
keď som chudla a zapisovala som, tak som mala energetický príjem od 5500 do 6500, B okolo 80, S okolo 150, niekedy som prešvihla aj na 180, a T zhruba tých 50. ja som to až tak príliš striktne nebrala s tým pomerom 2:3:1. Možno tam bola chyba, ktovie…s pitným režimom tiež nemám problém, vodu, čajíky pijem dosť.
keď zase do toho nabehnem, tak nahodím aj jedálniček, myslíš si, že by som mala byť striktnejšia v zostavovaní jedálnika? Lebo už vtedy som sa dosť prekonávala, aby som aspoň zhruba bola v tom vhodnom pomere ma to veľmi nebavilo.
lulu betina, vďaka za super povzbudivé slová. Fotky som si pozrela, si super!!! ide ti to úplne parádne.
ja sa do toho zrkadla radšej ani nepozerám, ale asi by nebolo odveci poriadne sa v ňom poobzerať…
lulu Tinaja, vďaka veľmi za podporu, aj ja ti držím prsty, hádam do toho nejako nabehneme:)
ja sa už dnes lepšie držím, snažím sa takisto môj rozožratý žalúdok zmenšiť. Dneska som myslela aj na teba aj na ostatné dievčatá, cítim sa už lepšie, tak verím, že zas budem OK…
Ja som tiež strašne na sladké, a keď ma chytí pažravka, bola by som schopná zjesť asi aj kilo čokolády. A potom sú to strašné pocity…už len tie následné pocity a výčitky by mi mali zabrániť v tom obžerstve, ale niekedy sú proste chute silnejšie ako vôľa…
Ale my to dokážeme!:)
tini betina, ja som mala tiez podobne skusenosti, vela ludi si myslelo, ze som chora ved je strasne divne naozaj schudnut, no nie? je to hrozne prijemne, ked ludia z cloveka odpadavaju
lulu, tinaja, ved ste super bojovnicky. pokusenia boli aj budu, ale clvoek sa im nesmie vzdat. treba si aj rozum usmernovat spravnym smerom, potom sa im aj chute podriaduju. a dostatocne jest, potom nie su chutky take silne..
tinaja, sa mi to hrozne lubi, jak si zamkla tie cokosky do pivnice.. ja som ich svojho casu bez milosti vyhadzovala.. ano, normalne do kosa. teraz nosim do roboty kolegom, ked daco dostaneme. a sama nekupujem. mam iba miernu zasobu pre deti, a to ma nelaka. a horke cokosky pre muza, z toho kusok si obcas dam. a peceniu sa snazim vyhybat, lebo na kolaciky mam slabost. a ked daco, tak dost zdrave a spapkat kusok. to sa aj casto podari, ale nie vzdy, takze sa radsej pokuseniu vyhybam
lulu, kolko mas teraz kilov a kolko chce schudnut? aky mas jedalnicek? napada ma, ze mozno jedavas malo, a preto potom si cim dalej tym hladnejsia a dalsi tyzden to vzdas.. kolko mas kj denne?
betina1984 lulu, apolenka má pravdu, sebadôvera príde prvými zhodenými kilami. Ja som bola ako malé prasa. Nemohla som sa na seba ani pozrieť. Nepomohlo ani nalíčenie, nič. Tak som musela začať zo sebou niečo robiť. Keď už bolo dole 5 kg, čo sa mi podarilo za necelý mesiac, už som vyzerala trochu lepšie. Potom išli dole ďalšie. Sme boli začiatkom októbra na oslave. Dala som si svoju obľúbenú sukňu, ktorú zapnem iba ak mám pod 72 kg (to mám otestované), obtiahnuté tričko, urobila vlasy, nalíčila… Nikto ma nemohol spoznať. Všetci na mne nechávali oči, sesternice, tety, babička… Lebo väčšinou ma vidia len v rifloch, širokých tričkách a širokej bunde, čím som si moju "štíhlu" postavu zakryla. A potom neverili vlastným očiam. Aj kamarátky, čo s nimi občas kočíkujem, si mysleli, že som chorá, keď som tak schudla. A je to príjmený pocit, keď sa čudujú, aká som len chudá. Dodáva mi to silu pokračovať a dostať sa na moju vytúženú hranicu, kde som bola naposledy hádam v 5. triede na ZŠ. Dokonca aj manžel bol rád, že som schudla. Už chudnem 4 mesiace a už som si na tento systém stravovania aj zvykla. Vôbec nič "zakázané" mi nechýba. Nepotrebujem mať rezeň, alebo kožu s kuraťa (tú dávam automaticky dole, nikdy som ju ani moc neľúbila), ani hromadu koláčov. Človek si odvykne, keď to takmer neje. A keď už nemôže odolať, no tak si za lyžičku dám, uspokojím svoje chute a je to… Viac ma to neláka. Pozri si moje fotky v téme betina1984 začína… na strane 13 a 15. Tak som vyzerala, keď som mala 88 kg, a tie dve druhé, keď som mala 76 kg. Teraz už mám pod 71 kg a vyzerám ešte lepšie. Dokonca som si dnes ráno všimla, že keď ležím, trčia mi bedrové kosti a rebrá… Držím ti palce, stačí fakt len na seba pozrieť v zrkadle a zhnusíš sa sama sebe…
Tinaja No aby som aj ja upresnila tak este stale len nabieham na ten rezim lebo ja som na sladke ako medved na med. Len sa snazim uz ked aj musim sladke co teda u mna je tazke nemat tak aspon mensiu porciu. Ja som proste clovek, kt. musi stale menit chute (hlavne ked mam svoje dni tak katastrofa). Ziada sa mi po slanom sladke, po sladkom uhorka….. No a to nie som tehotna. Len teraz musim ten rozozraty zaludok dostat do normalu Neboj uz len to, ze vies o tom pisat je super a verim, ze pri kazdom sladkom nebezpecenstve si na nas spomenies. Vies ja nie som 100% priklad zdravej vyzivy ale robim co vladzem a stale viac a viac sa ucim. Budeme ti drzat palce
lulu Tinaja, vďaka za reakciu.
Je fajn vedieť, že v tom nie som sama.
Ja keď sa vrhám po sladkostiach, tak sa aj snažím predstaviť, že ak odolám, budem sa aj lepšie cítiť a odrazí sa to aj na váhe, ale nie vždy to zaberie.
mám proste nejaké fakt blbé obdobie.
Dúfam, že zajtra už bude lepšie.
Ďakujem za myšlienky.
Aj ja držím palčeky a drobčekovi prajem všetko naj máš pravdu, oslava musela byť a v podstate si to veľmi dobre zvládla- aj keď si si deň dva dopriala, zase si nabehla na chudnúci režim.
Mne ten nábeh veru trvá niekedy aj dva týždne. fuuuha.
ale tak dúfam, že si budem spomínať aj na tvoje slovká zajtra a už to konečne zase pôjde.
lulu Kapsch, ďakujem, si zlatá veď sa aj snažím o ten úsmev, len mám teraz ešte aj iné problémy, tak to ide ťažšie..
lulu jeeej babeny ďakujem.
apolenka: no s tou mojou sebadôverou je to ťažšie. Nejaké tie kilečká už aj ubudli, aj nohavice sú mi už voľné, prvé pocity boli fajn, ale teraz ako mi zase váha stagnuje, zase som nespokojná a trápi ma môj výzor…V každom prípade sa budem snažiť zase dostať do toho, potom sa pokúsim aj jedálnik nahodiť.
Vďaka za povzbudivé slovká.
Tinaja lulu: teraz ako keby si o mne pisala. Moj drobcek mal cez vikend dva roky takze oslava musela byt. Mala som teda co robit aby som nepraskla ako som sa nadlabla lebo som to nezvladla. To netvrdim, ze je to spravne. Ale druhy den som sa snazila uz aspon vecer obmedzit. Potom dalsi den zase postupne som sa snazila dodrzat aspon ked som uz musela zjest ten kolacik tak som si pred tym dala zeleninu alebo som sa naliala vodou aby tak nechutilo. Na moje pocudovanie vaha sa hned prisposobila a to co som si najedla som aj dala dolu. Drzim palce a nezavidim to pokusenie Je to tazsie sa vracat ale nie az take tazke. Vsetky sladkosti som zamkla do pivnice a kedze som leniva tam ist tak ich nezerem. Drzim palce a hlavu hore. Verim, ze si urcite natolko silna, ze ak ked bude plno dobrot na stole tak si radsej predstavis aky to bude super pocit ked sa postavis na vahu a bude tam o cosi menej. Tie sladkosti ani ine dobroty za to urcite nestoja. Bohuzial ja som tiez slaba a nie vzdy odolam ale potom sa zatnem lebo si predstavim ako sa budem dobre citit ked si konecne kupim nohavice v normalnej konfekcnej velkosti. Drz sa a nezufaj sme tu s tebou a ked budes mat chut na sladke alebo slane alebo …. tak rychlo pis a uvidis ako rychlo ta prejde chut. Radsej pokecame.
Kapsch lulu: ty to dokazes. treba sa vzchopit a mysliet na to, aka budes o par mesiacov krasna. ako sa budu za tebou chlapi na ulici otacat. ale to nie je len o tom. treba sa usmievat, brat zivot s optimizmom a potom s teba vyzaruje nieco take pritazlive, ze ani nevadi, ze mas par kileciek navyse. ja viem, teraz je take spleenove obdobie, blizi sa zima. ale vcera aj dnes svietilo slniecko, takze treba nahodit usmev a s elanom sa vrhnut na chudnutie a nie na sladkosti. to sa podda. uvidis, ze to zvladnes. drzim palce…
apolenka lulu: sebadôvera príde prvými schudnutými kilečkami. No a podstatou je správny jedálniček, pitie a pravidelná strava. Potom to pekne pôjde dole. Ale hlavne musíš vážiť potraviny, nahadzovať do kalkulačky, aby si vedela, či máš dostatočný príjem a správne zloženie jedál. Skús si urobiť jedálniček a nahodiť do témy. Vždy ti ho niekto okecá, aby si vedela, čo je zlé a čo môže zostať. Ale musíš si ho urobiť, aby si vedela čo a ako. Držím palčeky. Takých ako tu je tu – bolo tu – bude tu strašne veľa. Ale nakoniec aj strašne veľa sebavedomých a spokojných ľudí po schudnutí. Tak sa snaž, aby si patrila k nim a tak získala sebavedomie, spokojnosť so sebou a pocit víťazstva nad sebou samou. Drž sa.
lulu škaredá v zmysle, že som tučná…a od toho sa potom odvíjal celkový pocit nepeknosti. Skrátka, bývam niekedy dosť zakomplexovaná.
No, ja si tiež myslím, že dokážem prísť do cieľa. Ibaže to nieje jednoduché… zlyhávam..
betina1984 Ako myslíš "škaredá"? Fyzicky alebo keď sa pozrieš na svoju váhu? Ak to druhé, mne stačilo pár pohľadov do zrkadla, keď som začínala a bola som si na 100% istá, že musím zo sebou niečo urobiť. Vedela som/viem, že dokážem prísť do cieľa. Lebo som vyzerala otrasne…
lulu pomoooc ľudkovia!
Som ako na sínusoide, jeden týždeň to ide super, a ďalší týždeň sa nekontrolujem. Teda snažím sa kontrolovať, ale nezvládam to proste. Váha teda stagnuje, našťastie aspoň nestúpa, ale nestačí mi to ako útecha. Konečne som sa dostala do bodu, že už aj začínam veriť, že mám vôľu schudnúť, ale asi stále nieje niečo v poriadku. Možno to nejak súvisí aj so psychikou, pretože niekedy ráno vstanem a len veľmi veľmi ťažko sa mi začína deň, pretože sa cítim strašne škaredá…takže možno aj kvôli tomu potom zlyhávam a zas sa prejedám.
nemáte niekto podobnú skúsenosť? čo so mnou? poraďte.
lulu neska, tak ti budem držať palčeky,
naučiť sa zdravo stravovať je základ. Ono to nieje až tak ľahké ako sa zdá, veď ja som tiež na fóre už rok, ale až teraz mám pocit, že už si môžem povedať- "viem ako sa treba stravovať, viem čo mám robiť, schudnem."
Asi mám tiež postavu ako ty, brucho je v pohodke, stehná a zadok katastrofa, len mne sa to ešte aj na rukách ukladá…
Neboj, pôjde to, aj keď možno pomalšie, základ je naučiť sa správne papať.
lulu jeeej Kapsch, ty si už ako krásne schudla!!! Gratulujem, to je nádhera
tvaroh so sladidlom si aj ja robievam, termix by tiež mohol byť fajn, ale ešte som neskúšala. Snažím sa so sladkým vystačiť len z ovocia, proste odvyknúť od sladkého…no uvidíme
vďaka za podporu
lulu Tini, vďaka za slovká. Viem, že sa dá odolať. Len škoda, že nie stále Niekedy to ide úplne ľahúčko, niekedy mám ťažšie dni, a inokedy veru nedokážem odolať. Cez týždeň som zase kde-tu neodolala, aj do čokolády som zobla a keď sa mi nechcelo variť, tak som obaľované filé kúpila a ešte aj tatarkú som si k nemu dopriala. Čo je ale pozitívne, moja váha nestúpla, takže zase nabieham na pravidelný zdravý režim..No a v mojich motivačných nohaviciach už vyzerám lepšie, takže to ma ženie vpred. Verím, že tentokrát to už dobojujem do víťazného konca
Ďakujem za podporu, je to veľká pomoc pri chudnutí.
neska Podľa mňa na tých kilogramoch až tak nezáleží, dôležité je, aby sa človek cítil dobre. Keď si sa dostala na tých 55, stále to nebolo ono? nebola si spokojná? Možno si len tomu mohla nechať viac času, či ani za nič to už nešlo nižšie?
No držím ti palec, nech ubudne toho toľko, koľko si praješ. Tento krát už sa žiadne strácanie motivácie konať nebude !
-no ono je to číslo 55kg fajn, niekto vyzerá dobre aj pri tomto čísle, lenže ja mám postavu typu hruška a veľmi veľa tuku mám od pásu nadol.A keďže meriam len 160 cm, myslím že tých 8 kg (teraz mám totiž 58kg )by ešte nebola tragédia, keby zmizli. Najmä keď vidím ,že sú tu aj dievčatá, ktoré vážia toľko isto a sú o 10 a viac cm vyššie. Takže tu si pomyslím, že to nie je až tak choré chcieť mať tých 50kg
-a druhá dôležitejšia vec je aj to, že rada jedávam veľa a občas aj nezdravo- takže aj sa chcem naučiť zdravšie stravovať- a potom možno aj ten tuk nazhromaždený na tých nesprávnych miestach vytopím. Začala som aj cvičiť- tak som zvedavá
Kapsch lulu: z toho "oblizovania prstov" si nic nerob… raz za cas to nezabije. len aby tych vynimiek nebolo stale viac a viac … za som teraz cez vikend tiez zhresila s kuskom torty, ale uzila som si to a ten pocit mi zase nadlho vydrzi. s novym elanom pokracujem dalej s tym, ze konecne som si osviezila, ako nieco take chuti. ja mam svoju kazdodennu mnamku, vdaka ktorej som cele leto odolala zmrzline. nemala som ani kopcek! vymiesam si odtucneny makky tvaroh kapucin s trochou tekuteho sladidla a do toho potom lubovolnych 150g ovocia. a je to uzasne, kam sa na to hrabe zmrzka!!! vsetky prsty si oblizem… alebo mam aj takuto vecernu verziu s lyzickou kakaa. na moj podiv ma lyzicka kakaa velmi prijatelne hodnoty a poviem ti, lepsi termix som nikdy nejedla!!! tak pripadne vyskusaj…
tini lulu, drz sa. Viem, ako je tazke odolavat kolacikom tiez som ten typ. Ale da sa to, hoci dakedy najviac pomaha byt od nich co najdalej.. Dakedy clovek pecie v pohode, dakedy oblizuje viac ako pecie.. Ja uz to mam trocha odsledovane a v rizikovych obdobiach radsej nepeciem vobec. A zdrava strava, pravidelna, ked nas vtiahne do svojich sparov, tak aj pomaha protichutkovo.. Neboj, cim dalej tym lepsie budes pokusenia zvladat..
lulu Ahoj Majka Zajka veď som to aj písala- ja nepotrebujem byť útla. Tiež mám širokú panvu, a to beriem ako prednosť a nie ako nedostatok Ani ja už nechcem nadváhu. Sme na dobrej ceste
Držím aj tebe palce v chudnutí:)
MajkaZajka Lulu: tvoja mama asi myslí, že nikdy nebudeš útla, ale to neznamená, že nemôžeš mať normálnu váhu. ja napr. tiež nikdy štíhla ako prútik nebudem, lebo mám širokú panvu, ale ramená úzke, ale už nechcem nadváhu. ved vlastne preto sa všetky snažíme, no nie?
lulu Neska,
no mne tiež mama vraví, že mám široké kosti (?) po otcovi, že štíhla byť proste nemôžem. Ale tak zatiaľ mám ešte nadbytku dosť, zatiaľ je čo zhadzovať. Nepotrebujem byť štíhla, stačí tak akurát ja vlastne konečne chcem prísť do obchodu a kúpiť si také nohavice aké sa mi páčia, nie také, z ktorých majú moju veľkosť. Mávala som aj komplexy, hanbila som sa chodiť po ulici a podobne, ale toto je už našťastie za mnou…
Podľa mňa na tých kilogramoch až tak nezáleží, dôležité je, aby sa človek cítil dobre. Keď si sa dostala na tých 55, stále to nebolo ono? nebola si spokojná? Možno si len tomu mohla nechať viac času, či ani za nič to už nešlo nižšie?
No držím ti palec, nech ubudne toho toľko, koľko si praješ. Tento krát už sa žiadne strácanie motivácie konať nebude !
lulu michallaj- áno asi máš pravdu, že je to otázka času, ja sa najprv musím naučiť ovládať svoje chute niekedy to ide, niekedy nie. Momentálne sa držím.
Občas sledujem svoje štíhle kamarátky, ktoré si teda ozaj nedávajú pozor na to, čo jedia, ale pritom sú stále štíhle. Všimla som si napríklad, že ja som vždy po kvalitnom obede mala tendenciu zjesť hneď nejaký dezert, niečo sladké. Tieto moje kolegyne nikdy nič také nepociťovali, po obede sú proste nasýtené a nemajú potrebu tlačiť do seba ešte nejaký zákusok. Ten si dajú možno o tri hodiny, ich metabolizmus proste krásne pracuje…
Nuž, ale čo ja viem, ja som sa už snažila schudnúť tým spôsobom, že dovolím si aj sladké, aj nejaký ten prehrešok, ale nikdy to nedopadlo dobre. Teraz som striktná a konečne to ide. takže radšej nechcem pokúšať,
Ale je to také kadejaké, hockto dnes normálne vybehne von na zmrzlinu alebo na viedenskú kávu- to je momentálne pre mňa tabu, neviem si predstaviť ešte celkom tie situácie, keď sa vyberiem s priateľmi von a ja budem pri nich sedieť len s minerálkou. Ešte viac sa bojím ich rečí (dopraj si, však si už pekne schudla, už môžeš, to tu pri minerálke budeš, čo ti šibe?)..no fakt už teraz mám z toho stresy Ale oni už si na mňa zvykli, že pri nákupoch vždy pozerám energetické hodnoty a podobne…Ale aj tak, stále je to nepríjemné, pripadám si potom ako blázon, keď sa stále kontrolujem, to nechudnúcim príde strašne nenormálne..
No tiež som sa nejak rozpísala, asi som to potrebovala …
neska Michalaj- máš svätú pravdu- o tom to celé je, vystihla si to presne
neska vďaka neska, máš fantastickú prezývku mňam
aj ja ti držím palce, ako dlho už chudneš?
…..no ja sa snažím vlastne celý život….ale nie, tak vážnejšie som začala po treťom pôrode, keď som dosť pribrala- 72 kg …tam to išlo celkom ľahko, len som prestala večer jedávať a začala cvičiť ( to večer nejedávanie ,ale nie je celkom správne ), a pomaly som za dva roky schudla na 56kg.
Minulý rok som podľa tejto stránky začala opäť chudnúť ,ale veľmi ťažko som sa dostala aspoň na 55kg. Ďalej mi to už nešlo, stratila som motiváciu a cez leto som nabrala švihom na 59kg.
-no a teraz som sa aj zaregistrovala, ( čiže som tu len krátko ) s tým ,že tento raz to konečne vydržím a vybojujem aj tých posledných 8 kg, teda čo som mala pred svadbou 52kg…..to je môj sen-cieľ
-neviem ,či sa mi to podarí, lebo hlavne zo strany mojej mamy počúvam, že ja nikdy nebudem štíhla (genetika ), že telo si už drží svoju najnižšiu váhu a viacej nepustí….čo sa mi aj zdalo….tak uvidím.
-ale tebe prajem nech sa ti darí, nech kilá rýchlo odsýpajú (alebo radšej nie rýchlo, lebo pomaly pri chudnutí ďalej zájdeš )
michallaj Baby : ja si myslim ze je to otazka casu. Prote musite (me) prekonat tu tzv zavislost. Ak budeme schopne si dat fakt jeden kusok niecoho a po dojedeni nebudeme mat chut dozrat cely plech sme za vodou a uz nikdy nebudeme tucne.
Tak ako fajciarovi, ked prestane fajcit a fukaju mu dym do tvare. Tiez nevytiahne cigosku a nezapali si. (viem o com hovorim)
CIze ja si myslim a to vidim u mojich presusenych segier, ze oni si daju aj kolac aj to i to ale daju si fakt jeden nie ako my !!! ze jeden je kostovka, druhy pre ako pred kolac, treti je ako kolac, stvrty je ako dezert a piaty je ako pridavok ku dezertu cize inak povedane – keby sme fakt ostali pri jednom sme ok. NEublizi, nezbije… ale pat… no sak komu mam co vysvetlovat.
Ja sa chcem naucit zit a papat ako sa ma aj ked z casu na cas bude vynimka a ja chcem aby tie vynimky tam boli ved o detailoch je zivot =o) Ale ked prekonam tu pazravu chut dat si jeden a druhy a tak.. preto som zacala robit aj supermarketovu terapiu =o) schvalne chodim okolo regalov v obchode so sladkostami a same sebe dokazujem ze si nekupim tie veci v skrinke doma mam velke tobletone (ci jak sa to pise) no proste velka este do nedavna by som ju nazyvla fantasticka cokolada a tam lezi a lezi bez povsimnutia a schvalne som ju dala nad nadobu s ovsakami co denno denne vyberam a cumakujem na tu cokosktu ale !!!!! Nedam si, lebo NEchcem!!!
Ale ked jedneho dna na nu dostanem chut tam si trocha ale nie celu ako kedysi =o)
SOrry baby som sa rozpisala, ale to su moje postoje, ja som sa sem prisla naucit jest s rozumom
lulu vďaka neska, máš fantastickú prezývku mňam
aj ja ti držím palce, ako dlho už chudneš?
neska Michallaj, vďaka aj tebe. ja viem, že to až tak nevadí, keď si občas zobnem, ale u mňa konkrétne to asi vadí, pretože z jedného zobnutia je nakoniec obžerstvo, preto je pre mňa asi lepšie nepokúšať a radšej byť v stravovaní striktná…
tak toto je aj môj prípad, buď nič, alebo potom všetko….to je potom veľmo ťažké jesť takýmto typom po troche a častejšie..
-držím palce lulu, nech sa ti v chudnutí darí
lulu Slnečnica, vďaka Dnes som veru aj tú škoricu vyskúšala do kávy. teraz ku večeru už ma síce chytali chute na sladké, tak som radšej rýchlo utiekla z kuchyne. Inak to bolo dnes v pohode, ešte ma čaká oslavový víkend, bojím bojím, ale ak sa budem vedieť ovládať, tak budem šťastná
Apolenka, veď mňa už tá sladkožravosť ani neprepadala, ono sa to pokašlalo tým pečením koláčov, proste na takej rodinnej oslave sa očakáva, že budú zákusky a podobne, takže tomu pečeniu sa nevyhnem no. Je to veľmi ťažká skúška sebaovládania…Vďaka za palce, budem potrebovať
Michallaj, vďaka aj tebe. ja viem, že to až tak nevadí, keď si občas zobnem, ale u mňa konkrétne to asi vadí, pretože z jedného zobnutia je nakoniec obžerstvo, preto je pre mňa asi lepšie nepokúšať a radšej byť v stravovaní striktná…
ďakujem vám dievčatá, veľmi si cením vašu podporu. Držte mi zajtra palce
apolenka lulu: ak začneš papať viac vyváženú stravu a pekne pravidelne, tak ťa už veľmi ani sladkožravosť nebude prepadať. neboj, držím palčeky.
michallaj Lulu : nic neboj – nepodlahnes =o) ved to nevadi ze si si zobla, sak si nezozrala pol plechu =o) a ani nezpapas. Chut na sladke urcite bude poriesitelna. Ved vsetko mas nastudovane a z casu na cas ani to nezaskodi.
Slnecnica lulu,vítam ťa tu.
Chuť na sladké je to čo veľmi dôverne poznám.Pomôže to čo písala apolenka,piť a zelenina.Kedysi som tu už písala, že chuť na sladké potláča škorica.Toto som raz kdesi čítala.Ja si ju dávam do kávy ,jogurtu i tvarohu,keď nezabudnem.
Dr Bukovský škoricu raz v Teleráne odporúčal aj cukrovkárom,že robí zázraky v organizme,tak snáď niečo na tom bude.
lulu Apolenka, vďaka za reakciu asi to skúsim s tou zeleninkou a pitím. Budem si držať palce )
Tá metóda odvyknutia si od cukru je podľa mňa dobrá, ja som si už fakt odvykala, potom keď som si chlipla od kamaráta z piva v bare tak sa mi zdalo sladké, Ah lenže teraz zase môj organizmus baží po sladkom. Dúfam, že to prekonám…
Držte mi palčeky, potom sa ozvem ako pokračujem.
apolenka lulu: nerob si výčitky, že si si dala. Ja by som to určite urobila tiež. Sme len ľudia a hlavne ľudia, ktorí poznajú chuť sladkého. ked sa to tak krásne, sladučko rozplýva na jazyku. no a čo ti poradiť? neviem, snád najskôr sa napráskať niečoho zeleninového a nejakého diétnejšieho mäska no a potom už ani toľko miesta na koláčiky nebude. ja keď mám pred nosom koláčiky a neviem odolať, tak si kúsok trebárs z viacerých kúskov odrežem. aj ochutnám, kým zjem tretí, štvrtý, už mi je to odporné a viem, že mám dosť. možno by to zabralo. no a piť čo najviac. vtedy ani miesto nebude a ked sa predsa len v brušku nájde, tak určite nie veľa. neboj, zvládneš to. ak nie teraz na oslavách, tak potom od pondelka. len chodievaj medzi nás a uvidíš, že tu dostaneš podporu a bude to ľahšie.
lulu Ahojte kočky, kočkoši
založila som si novú tému, pretože mám pocit, že sama už nevládzem. Konečne som sa naučila zásadám správneho stravovania, zapisujem do papu, schudla som už nejaké tri kilá, lenže! V sobotu robíme rodinnú oslavu, dnes som piekla 4 koláče, riadne kalorické bomby a viete ako- popri tom si oblizujem prsty, chutnám atď. No a z ochutnávok som nakoniec zjedla z každého koláča…Ani sa necítim dobre, od cukru som si už takmer odvykla, sladké som papala už vlastne len ovocie aj to tak striedmejšie. Cítim sa fakt hrozne. No a teraz- mám problém, bojím sa, že to zajtra nezvládnem- že nebudem schopná sa odznova naštartovať. Vždy to tak totiž po mojich prehreškoch prišlo- nebola som schopná začať odznova. Bojím sa, strašne sa bojím, že zajtra nebudem schopná vrátiť sa k pravidelnému zdravému papkaniu, navyše v sobotu bude tá oslava, v nedeľu som zase ja pozvaná na oslavu. Strašne sa bojím:( nemáte nejaké tipy, ako to prekonať?
ďakujem za každú radu či slovko podpory, potrebujem vás!!