Panenský avokádový olej

ZoraW bianca: Nie, u avokáda takýto proces určite nečakaj, aj zrelé avokádo má mať tmavo zelenú šupku a na dotyk trošku mäkšie, nie tvrdé ako kameň. Máš pravdu, je nevýraznej chuti, takej “maslovej”, preto sa spravidla nekonzumuje len samotné. Dajú sa z neho robiť aj nátierky, napr. roztlačené s trojuholníkom syra a cesnakom, vrstvičku natrieť na celozrnný chlebík, k tomu reďkovka, paradajka, uhorka s:-) s:-)

bianca Kočky, ako vyzerá zrelé avokádo? Už som zistila, že keď kúpim zelené mango, treba ho nechať uležať, až kým je oranžové a mäkké. Má aj avokádo takýto proces? Raz som ho totiž kúpila, ale vôbec mi nechutilo, tak neviem, či to nebolo spôsobené práve takouto nejakou podstatnou maličkosťou. Ďakujem za rady.

ZoraW Tak keď už o tom “zelenom chutnom čude”, araearwen, napadol mi jeden recept, ktorý síce nie je najvhodnejším krmom pri chudnutí, ale na druhej strane, ak okúzli , občas a v malom množstve určite neublíži… Uvarenú mrazenú zeleninu (najvhodnejšia kukurica, hrášok) dáme do misky, pridáme nadrobno nasekanú cibuľu, bliely hustejší jogurt, na kocky nakrájané krabie tyčinky a na kocky naše zelené chutné čudo, teda avokádo. Dochutíme bielym (rovnako môžeme čiernym) korením, pár kvapiek citóna, prípadne štipka morskej soli. Necháme odležať niekoľko hodín v chladničke.

araearwen Ja síce s týmto olejom nemám -zatiaľ- žiadne skúsenosti, ale i avokádo samotné, ktoré je vlastne prírodným maslom, je skvelé. Vydlabem si “dužinu”, prisolím, pripoprím(čierne korenie mleté), podľa chuti nakvapkám citrónovú ev. limetkovú šťavu a natriem pečivo. A k tomu cesnačik či pór… mňam zelené, chutné čudo.

ZoraW Všetkých pekne pozdravujem a prinášam jeden tip z ríše zdravých tukov na obohatenie jedálneho lístka
Ako už z názvu vyplynulo, olej je lisovaný za studena, svoj pôvod má na Novom Zélande, je smaragdovo zelenej farby a jemnej chuti, ktorou skvelo doplní vaše jedlo a pritom rozvinie jeho prirodzenú chuť. Jeho prednosťou je vysoká tepelná stabilita, preto je vhodný aj k rýchlej úprave jedál za pomerne vysokej teploty. Vhodný je k príprave šalátov, k rybám, kuraťu, cestovinám, na pečivo. Čo sa týka jeho vplyvu na zdravie: oproti olejom olivovým má štvornásobne vyššie množstvo beta-sitosterolu, ktorý bráni zvyšovaniu hladiny cholesterolu v krvi, napomáha znižovať “zlý” cholesterol. Uľavuje pri ladvinových problémoch, vďaka zdroju antioxydantov zabraňuje vzniku niektorých typov rakoviny, priaznivo ovplyvňuje krvný tlak, činnosť srdca a nervovej sústavy.

Po krátkom úvode sa konečne dostávam k nemenej podstatnému, a to síce ku skvelému objavu, ktorý som učinila v súvislosti s týmto olejom! Recept: chlebík pokvapkajte avokádovým olejom, poukladajte naň krúžky cibule (cibulky). Zatial nič zvláštne, že? A teraz to príde! Chutí to presne ako “mastný chleba s cibuľou”. Na mysli mám presne ten chlieb potretý kačacou masťou, ktorý si mnohí pamätáme z detstva, resp. z nedávnej minulosti. Tak ak by mal niekto chuť chuťou a s chuťou sa vrátiť k tomuto “zakázanému ovociu” týmto pokrmom tak určite urobí…
Dokonca som vykonala aj pokus (neveriac celkom mojim chuťovým zmyslom) a chlieb som podstrčila blízkemu všežravému tvorovi, ktorý po zjedení “mastného chleba s cibuľou” letmo poznamenal, že tú masť by som mala dať na studenšie miesto, lebo je úplne na chlebíku roztopená