Chudnutie - praktické tipy a rady

Vypočítajte si svoje BMI a koľko máte jesť

Energetické tabuľky - rýchle a prehľadné

Kurz chudnutia e-mailom

Otestujte si, čo viete o chudnutí

Pridajte sa do fóra o chudnutí

Ako schudnúť natrvalo?

Ak chcete schudnúť je dobré mať termíny. Poviete si napríklad, že za mesiac schudnem dve kilá. Robte si k tomu graf. to spoľahlivo funguje. Ak ten graf prestanete robiť, je to veľmi jasný indikátor, že vaša pozornosť bola inde než na chudnutí, alebo inde než na životnom štýle.

Ako schudnúť?

Aspoň telegraficky si povieme, ako schudnúť. Naštvete sa, ale poviem vám najlepšie čo viem.

Po prvé: pred chudnutím choďte k lekárovi.

A spýtajte sa: „doktor, očuj, mám chudnúť?“ Pretože nie každý má chudnúť. Pretože mnoho, hlavne mladých báb sa snaží schudnúť a pritom má ideálnu váhu. Ale videli niekde v časopise anorektičku, ktorú fotograf ešte zoštíhlil a oni chcú tak isto vyzerať. Čo spravia? Začnú diétovať, zhoršia si metabolizmus, začnú priberať a potom sú celý život tučybomby. To nie je dobrá cesta na chudnutie.

Takže lekár nech povie, máte chudnúť a odborne vás vyšetrí. Či ste naozaj tučný. Ak áno potom vám navrhne, akým spôsobom môžete chudnúť. Pretože tie princípy, ktoré sú napríklad napísané v knihe fungujú, ale nie pre každého. Ak je človek diabetik, tak by mal chudnúť trošku iným spôsobom ako tá väčšina. Alebo. Ak človek berie lieky, tak počas chudnutia bude sa znižovať potreba tých liekov.

Napríklad ak beriete lieky na tlak, pretože kvôli obezite ho máte vysoký, tak potom čo schudnete, tak sa vám znormalizuje tlak. Ak budete do toho prichádzať s liekmi na zníženie tlaku, tak môžete niekde skolabovať. Čiže lekár musí posúdiť, či máte chudnúť, a ak áno tak vás musí kontrolovať. Toto je veľmi dôležitá vec. Nepodceňte to prosím! Potom, keď vám lekár odporučí, áno je vhodné, aby ste niečo so sebou robili, potom vám odporúčam zjednajte si dobré informácie. O chudnutí, o strave, o športe.

Po druhe: chudnutie začnite štúdiom!

Samozrejme budem veľmi rád, ak si kúpite moju knihu a budete z nej čerpať nejaké informácie, ale ak vám môžem poradiť, lepšia kniha ako je moja, je kniha Dr. Igora Bukovského „Návod na prežitie pre muža“. Prečo je lepšia? Pretože, nie je o chudnutí. Je o životnom štýle. Je to vynikajúci titul, kde sa dozviete presne akým spôsobom na akú životnú situáciu máte reagovať. Toto sú dobre investované peniaze a čas, ak si túto knihu preštudujete. To nie je na jedno čítanie.

Druhá kniha, ktorú vám veľmi odporúčam pozrieť je od Dr. Ivana Majerčáka, volá sa „Diagnóza obezita“. Ďalší vynikajúci titul, je to erudovaný, profesionál, lekár, ktorý sa zaoberá obezitológiou. Je to výborný titul. Prečítať!

Ak vám to nebude stačiť a asi nie odporúčam české autorky, napríklad pani Dr. Kunová, Malková. Oni píšú nielen o chudnutí, ale aj o tom ako sa stravovať. To sú dôležité informácie. Tu začnite.

Po tretie: držte pozornosť na chudnutí

Tretí bod chudnutia, vášho, ktoré ešte vlastne nezačalo, bude držať pozornosť na tom, že chcete niečo robiť so svojím životom, so svojím chudnutím, so svojím životným štýlom. A neizolujte len chudnutie. Nezačnite len chudnúť. Urobte si scenár.

Chcem urobiť niečo so svojou kondíciou, s chudnutím, so stravou, zmeniť pitný režim. Chcem sa vzdelávať. Na toto všetko si vyčleňte svoj životný čas. Nemusí toho byť veľa. Nie je to také hrozné. Ak nemáte čas čítať, počúvajte knihy. Je veľmi veľa titulov nahraných, dá sa to pustiť v aute, dá sa to pustiť v posilňovni na MP3 prehrávači a vzdeláte sa. Pre tých, čo ste počítačovo dobre orientovaný, existujú programy, do ktorých môžete knihu vložiť ako text a ono vám to vytvorí zvukový súbor.

Takže môžete počúvať, ak nemáte čas čítať. To je tretí bod ako schudnúť. Ak to budete robiť, tak dozviete, že sa musíte rozumne stravovať, že sa musíte nejakým spôsobom pohybovať, relaxovať, plánovať a celú vec kontrolovať. To je veľmi rýchly návod na chudnutie. Tí, čo schudnete dostanete sa do fázy, ktorá sa volá po schudnutí.

Čo po schudnutí?

Musíte zotrvať pri rozumnom životnom štýle. To je jasné. Ak schudnete, hlavne tak 40-50 a viac kíl, bude to mať následky. Bude to mať následky fyzické a sociálne. Zmeny vyvolajú zmeny. Tak ako sme začali žijeme v prepojenom systéme, naše telo aj okolie, to je všetko spojené. Ak niečo zmením ja, tak sa zmení niečo v mojom okolí. To bude mať následky.

Po schudnutí sa všeličo zmení, ale vy budete mať tendenciu vrátiť sa do toho starého. Takže to je také zákerné. Poďme. Fyzické dôsledky schudnutia. Ak schudnete väčšie množstvo kíl, tak sa vám začne meniť tvár. Ak ste mali všade tuk, tak ten tuk tlačil na kožu a vytvárali istý lifting. V strednom veku po schudnutí tá tvár ochabne a budete veľmi nepríjemne prekvapení, že ste ostarli. Smola, ak sa vám to nepáči, nemali ste si celý život huntovať telo. Kruté, ale nemám lepšie riešenie. Alebo, chirurg.

Zmení sa postava, zmení sa vám oblečenie, ale zmení sa vám aj kondícia. To čo bol predtým problém, to je teraz veľmi jednoduché. Ja som kedysi nemohol chodiť na výlety, lebo či je poschodie, alebo kúsok kopca, ja som sa zadýchal a bol som na konci. Teraz som schudol, vyletíme na kopec, ideme 5-6 hodín a nie je problém. Ja som si myslel, že to je tým, že som astmatik. Nie. Bol som tlstý. Čiže po schudnutí ďalší nepríjemný problém, ak je veľa kíl navyše, po schudnutí to bruchu ovisne. Tuk zmizne, ale tá koža, ktorá ho objímala sa nezmenší a tá bude prevísať. To nie je nič ľudské. To je nevkusné, takže na to je treba myslieť skôr než začnete schudnúť, že pre partnera sa schudnuvší človek môže stať neatraktívny a možno to bude musieť riešiť chirurg.

O tom, že je človek po schudnutí zdravý, vitálny, že sa nepotí, že častokrát úplne vysadí mnohé lieky netreba hovoriť. Sociálne dôsledky chudnutia. Prestanú vám vyhovovať mnohí známy. Na sto percent. Kým som bol tlstý stretával som sa s ľuďmi, pivečko, rauty, žúry, akcie, pohostenia, zábava, posedenia, hlavne tie pasívnejšie záležitosti. Akonáhle som schudol tak tieto akcie pre mňa nie sú zaujímavé, pretože ja tam nemôžem žrať. Opačná strana mince. A vy prestanete vyhovovať po schudnutí svojím známym. Pretože ak ste mali obéznych známych, tak oni vás budú nenávidieť. Vy budete výnimka, vy budete tí, ktorí im ukážu ich neschopnosť.

Nebudú vás mať radi. Ale to nevadí, pretože vy si nájdete nových známych, známych, ktorí majú radi pohyb, inú stravu a nejak sa začleníte. Ale počítajte s tým, že tieto veci s zmení. Zmení sa vaše sebahodnotenie. Obézny človek je často mimo spoločnosť. Bojí sa, hanbí sa, je terčom výsmechu. Deti v škole a podobne.

Akonáhle sa zmeníte, môže sa to odraziť na vašom sebahodnotení. Zrazu sa začnete inak obliekať, zrazu sa začnete stretávať s ľuďmi, s ktorými ste predtým mali pocit, že nemáte šancu. Možno to bude viesť ku zmene partnera, alebo ku zmene zamestnania niekedy. A poďme na záver. Koľko mám schudnúť. Máme tri možnosti. Modelingové cieľa, optimálne cieľa a nejaké také ambciózne. Modelingové ciele telegraficky preč. To je naivný spôsob snahy na dokonalý doraz, na nula percent tuku. To je nezmysel. Tým nech sa živia tí, ktorí chcú byť v 30tke zbytoční a chorí. Väčšina ľudí stačí ak schudnete 10 kíl, to je v priemere 10% z hmotnosti a väčšina zdravotných parametrov sa zlepší, zníži sa dávkovanie liekov, bude vám lepšie.

Nezmení sa takmer nič v sociálnom okolí, to je priaznivé, ale lekár vám dá lepšie čísla a lepšie sa budete cítiť. Ak ste ambiciózni choďte na takých optimálnejšie ale trošička atraktívnejší cieľ a to je cieľ zhruba vaša výška mínus 100, alebo vaša výška mínus 110. To je akože chudnutie do takej normálnej postavy, nie je to dokonalé, ale takýmto spôsobom sa dá začať. Ak ste celý život nedbali o svoje telo nedá sa chcieť v 40,50,60tke dokonalé telo.

Ako začať chudnutie?

Lekár, štúdium. Bez znalosti sa totiž nikde nedostanete. Aj keby ste investovali neviem akú disciplínu a námahu do svojho schudnutia, ak neviete, čo máte robiť neviete čo máte robiť. Preto najprv čítajte a potom začnite niečo konať. Mnoho tučných mi povie, nechce sa mi čítať. Ak sa vám nechce čítať nebude sa vám chcieť ani chudnúť.

Tip na knihu:

     

Tento web prevádzkuje © Miro Veselý

mv@mix.sk  |  facebook  |